maanantai 16. kesäkuuta 2014

ONNISTUNUT TREENIVIIKKO

  • ma: lepo
  • ti: PK 71 min, 13 km, 5:27/km
  • ke: VK 5x2km, 4:33-4:51/km, 2 min palautuksilla, yhteensä 11,8 km
  • to: lepo
  • pe: PK 57 min, 10,8 km, 5:17/km
  • la: VK 40 min, 8,16 km, 4:56/km + MK 5 min, 4:20/km, yhteensä 12 km
  • su: PK 120 min, 20,9 km, 5:45/km







Treeniviikko sujui hyvin, sain tehtyä kaikki treenit suunnitelmien mukaan. Tiistaina juoksin reilun tunnin peruskestävyyslenkin. Jalassa oli uudet Mizunot, joita olen nyt käyttänyt peruskestävyyslenkeillä poislukien pitkät lenkit. Voi olla, että kengät jäävät vain koiran ulkoilutuskengiksi, koska jotenkin ne tuntuvat liian raskailta ja kömpelöiltä. Laitan paljon mieluummin jalkaan uudet Adidakset, jotka eivät vaatineet yhtään totuttelua.

Keskiviikon vauhtikestävyystreeninä juoksin kahden kilometrin vetoja kahden minuuutin palautuksilla. Viimeinen veto kävi jo hieman voimille, mutta muutoin juoksu kulki ihan kivasti. Treenin kokonaispituus hieman vajaat 12 km.

Perjantain peruskestävyyslenkki sujui vauhdikkaasti. Hieman piti jarrutella ettei treenistä tulisi liian kova. Kumpa juoksu kulkisikin aina näin mukavasti. Jalassa oli Mizunoiden sijaan Adidakset, joten ei ihmekään, että juoksu kulki paremmin.

Lauantaina tein viikon toisen vauhtikestävyystreenin. Aluksi 40 minuuttia 4:56/km vauhtia ja loppuun viisi minuuttia maksimikestävyyttä 4:20 vauhdilla. Alkuun ja loppuun hölkkäilin noin kilsat, joten treenin kokonaispituus oli noin 12 km. Viimeinen veto oli kiva, mutta muutoin juoksu ei kulkenut ja jalat alkoivat tuntua väsyneiltä.

Sunnuntain pitkälenkki oli tarkoitus tehdä taas rauhallisena ja onnistuinkin hidastelemaan hieman viime viikkoa paremmin. Kahden tunnin lenkin pituus oli hieman vajaat 21 km ja keskivauhti 5:45/km. Jaloissa tuntui viikon treenit ja etenkin etureidet tuntuivat tukkoisilta. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti