maanantai 28. heinäkuuta 2014

KUUDEN TREENIN VIIKKO

Viikon treenit aloitin kolmen vartin palauttelulenkillä. Viikon vaihteen olin mökkeilemässä, joten sain kivaa vaihtelua tuttuihin reitteihin. Lenkin hölkkäilin kevyesti hiekkatiellä ja pururadalla. Helteisen lenkin jälkeen oli kiva pulahtaa suoraan uimaan.



Tiitaina oli sitten vuorossa maratonille valmistava ylipitkä lenkki. Edellisen viikon treenit olivat sujuneet jotenkin nihkeästi, mutta tiistaina juoksu kulki ja lenkki oli viikon paras. Mukailin Kuopion maratonin reittiä ja päätin yrittää ensimmäistä maratoniani Kuopiossa. Reitti ei ehkä ole kaikista nopein, mutta mäet eivät kuitenkaan ole pahimmasta päästä. Toinen vaihtoehto oli maraton Jyväskylässä, siellä on kuulemma nopea reitti. Päädyin kuitenkin Kuopioon, jotta säästyn ylimääräiseltä matkustamiselta.

Lenkin loppupuolella juoksu alkoi jo hieman tuntua reisissä, mutta mitään pahaa väsymystä ei tullut lenkillä eikä sen jälkeen. Geeleistä ja urheilujuomista minulle ei ole hirveästi kokemusta, mutta täytyy jatkaa niiden testailua, kun niistä tuntuisi pidemmillä lenkeillä olevan hyötyä. 

Keskiviikkona pidin lepopäivän ja torstain hölkkäilin metsässä kevyen palauttelulenkin. Perjantaina juoksin tunnin lenkin aerobisella kynnyksellä. Tiistain pitkä lenkki tuntui vielä hieman reisissä. 

Lomalla olen juossut pääsääntöisesti aina aamupäivällä, mutta lauantaina päätin vaihteeksi kokeilla iltalenkkiä. Helle se on näköjään vielä kahdeksankin jälkeen. Juoksu kulki kuitenkin yllättävän hyvin. Tarkoitus oli juosta 10 kilsaa maratonin kisavauhdilla, mutta vauhti kiihtyi hieman nopeammaksi.

Sunnuntaina juoksin vielä toisen pitkän lenkin. Lenkki oli tiistaita tunnin lyhyempi, mutta tuntui rankemmalta. Lähdin juoksemaan jo aikaisin aamulla, mutta jotenkin kuumuus kävi entistä enemmän voimille. Hieman jo odottelen helteiden loppumista, odotan, että kylmemmillä keleillä juoksu tulee kulkemaan entistä paremmin. Kokonaisuudessaan treeniviikko sujui kuitenkin hyvin ja juoksu kulki edellisviikkoa paremmin.
 
  • ma: PK palauttava 45 min
  • ti: PK ylipitkä, 2:45, 30 km, 5:30/km
  • ke: Lepo
  • to: PK palauttava 40 min
  • pe: PK 60 min, 11,48 km, 5:17/km
  • la: PK 53 min, 10 km, 5:19/km
  • su: PK pitkä, 1:45, 18,78 km, 5:36/km
  • Ei kommentteja:

    Lähetä kommentti