torstai 10. heinäkuuta 2014

TEHOTREENI

Huh hellettä! Eilen oli melko kuuma juosta, mutta sain vauhtikestävyystreenin kuitenkin tehtyä suunnitelmien mukaan. Juoksin kymmenen noin kilometrin vetoa minuutin tai kahden palautuksilla. Ensimmäiset neljä vetoa tein noin 4:50/km vauhdilla. Nämä menivät helposti ja eivät niinkään tuntuneet vedoilta vaan siltä, että piti jarrutella ettei vauhti heti alussa nousisi liikaa. Seuraavat viisi vetoa juoksin hieman kovempaa noin 4:35-4:50/km. Näiden aikana treeni alkoi jo tuntumaan ja leikki olisi varmaan jäänyt kesken, jos olisin jo neljä ensimmäistä helpolta tuntunutta vetoa juossut kovempaa. Lopuksi vielä viimeinen veto maksimikestävyyttä eli vauhti alle 4:30/km. Loppuverryttelyn kanssa treenin kokonaispituus noin 14,5 km.

Alussa treeni tuntui helpolta, mutta lopussa en olisi enää jaksanut yhtään vetoa lisää. Helle tekee näistä kovemmista treeneistä entistä rankempia. Välillä tuntuukin, että kovat treenit helteellä on kropalle liikaa. Tälläkin kertaa tuntui treenin lopussa, että hikoilu alkaa loppumaan ja iho oli kananlihalla helteestä huolimatta.

Perhonenkin ihastui värikkäisiin adidaksiin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti