tiistai 8. heinäkuuta 2014

TREENIVIIKKOKATSAUS


  • ma: PK pitkä 1:37, 17,66 km, 5:30/km
  • ti: Lepo
  • ke: VK 40 min, 8,53 km, 4:42/km + verryttelyt
  • to: Lepo
  • pe: PK palauttava 51 min
  • la: PK 51 min, 10 km, 5:09/km
  • su: PK pitkä 1:51, 20,48 km, 5:24/km



  • Viikon treenit sujuivat hyvin. Aloitin pitkällä lenkillä, koska viikonloppuna en pystynyt pitkää lenkkiä vielä juoksemaan. Juoksu kulki hyvin ilman mitään ongelmia. Tiistaina pidin lepopäivän ja keskiviikkona oli vuorossa vauhtikestävyyslenkki. Vauhti (4:42/km) oli aiempaa kovempaa ja kävi voimilla myös yllättävän paljon. Alku- ja loppuverryttelynä hölkkäilin vajaat kaksi kilometriä, treenin kokonaispituus oli noin 12 km. 

    Torstaina pidin viikon toisen lepopäivän ja perjantaina tein kevyen palauttelulenkin, vaihteeksi taas sateessa. Mittari ei ollut yhteistyökykyinen, joten tarkemmat tiedot lenkistä jäi saamatta. Lauantain lenkki oli tarkoitus juosta ihan aerobisella kynnyksellä, mutta jotenkin juoksu kulki niin kevyesti, että vauhti kiihtyi koko ajan kuin huomaamatta. Lenkille tuli mittaa 10 km ja vauhti oli siis hieman aiottua kovempaa 5:09/km. Kumpa juoksu kulkisikin aina näin hyvin, fiilis oli hyvä sekä juostessa että juoksun jälkeen.

    Sunnuntaina tein viikon toisen pitkän lenkin. Tarkoitus oli juosta noin 20 km maratonvauhdilla eli noin 5:30/km. Aluksi vauhti tuntui mukavan kevyeltä, sellaiselta, että tätä vauhtia voisi kuvitellakin juoskevansa maratonin. Loppua kohden juoksu kuitenkin muuttui hieman raskaammaksi, varmaan hellekin vaikutti siihen ettei juoksu enää tuntunutkaan niin helpolta. Voimia olisi vielä ollut jatkaa hieman matkaa, mutta hieman epäilyttää kuitenkin, että samaa vauhtia jaksaisi koko maratonin. 

    Ei kommentteja:

    Lähetä kommentti