torstai 17. heinäkuuta 2014

TREENIVIIKKOKATSAUS


  • ma: Lepo
  • ti: PK palauttava 48 min, 8,27 km, 5:48/km
  • ke: VK 9X1km (4:35-4:50/km) + MK 1km (alle 4:30/km) + verryttelyt
  • to: PK 56 min, 10,85 km, 5:10/km
  • pe: PK palauttava 44 min, 7,56 km, 5:48/km
  • la: Lepo
  • su: PK pitkä 1:42, 19 km, 5:20/km


  • Edellisenä sunnuntaina olin juossut pitkänlenkin, joten uuden viikon aloitin kevyesti. Maanantaina pidin lepopäivän ja tiistaina juoksin kevyen palauttelulenkin. Suurimman osan lenkeistä juoksen asfaltilla, mutta paluttelulenkit, jolloin vauhdilla ei ole niin väliä, pyrin juoksemaan muualla kuin asfaltilla. En tiedä onko tästä oikeasti apua, mutta kuvittelen, että välillä pehmeämpi alusta olisi hyväksi jaloille. Tiistaina olin vielä mökkeilemässä, joten palauttelulenkin pääsin tekemään hiekkatiellä rauhallisissa maisemissa.



    Keskiviikkona oli sitten vuorossa viikon kovin treeni. Jalat olivat jo palautuneet hyvin edellisistä kunnon treeneistä, mutta helle sai treenin tuntumaan rankalta. Treenin kokonaispituus oli noin 14.5 km sisältäen kymmenen kilsan vetoa ja verryttelyt.

    Torstain lenkillä edellisen päivän treeni tuntui hieman jaloissa, mutta juoksu oli silti helppoa. Vauhti tuntui kevyeltä ja oli kiva juosta. Perjantaina juoksin kevyen palauttelulenkin metsässä ja lauantaina pidin lepopäivän.

    Sunnuntain pitkällä lenkillä juoksu parani loppua kohden. Viimeiset 20 minuuttia juoksin alkumatkaa vaudikkaammin ja vielä olisi hyvin jaksanut juosta muutaman kilometrin lisää. Mittaa lenkille tuli noin 19 kilometriä. Pitkille lenkeille otan yleensä juomavyön mukaan, mutta kovin paljon niihin ei mahdu nestettä. Etenkin helteillä nesteen tarve olisi suurempi. Jos helteet jatkuvat, on pidemmillä pitkillä lenkeillä suunniteltava reitit niin, että pääsee välillä täyttämään juomapullot.

    Ei kommentteja:

    Lähetä kommentti