sunnuntai 20. heinäkuuta 2014

TREENIVIIKKOKATSAUS

  • ma: Lepo
  • ti: PK 50 min, 9 km, 5:34/km
  • ke: VK 3X15 min, 4:53-4:57/km 
  • to: Lepo
  • pe: PK 60 min, 11,64 km, 5:11/km
  • la: VK 8X1km (4:35-4:58/km) + MK 1km (4:23/km)
  • su: Lepo


  • Alkuviikon olin reissussa, joten viikon kaksi ensimmäistä lenkkiä pääsin tekemään uusissa maisemissa. Tiistaina juoksin aamulenkin heti herättyäni. Aamulenkit ovat yleensä hitaampia, mutta syke kuitenkin nousee tavallista herkemmin ja juoksu tuntuu normilenkkiä raskaammalta. Olo aamulenkin jälkeen on kuitenkin yleensä erityisen hyvä. Tiistaina lenkille tuli mittaa 9 km. 

    Keskiviikon vauhtikestävyyslenkillä juoksin kolme kertaa 15 minuuttia. Välillä palauttelin hölkkäämällä 1-2 minuuttia. Treenille tuli mittaaa 10 km. Reissussa oli mukana vain Mizunot, joten ne pääsi ekaa kertaa hieman vauhdikkaammalle lenkille. Pelkäsin, että niillä meno tuntuisi hieman raskaalta, mutta onneksi olin väärässä. Kenkiä ei tarvinnut juostessa juuria ajatella, joten hyvin niillä tuntuu onnistuvan myös vk-lenkit. Mizunot ovat muutenkin tuntuneet viimeisimmillä lenkeillä paljon paremmilta kuin alussa.



    Perjantaina juoksin vauhdikkaamman peruskestävyyslenkin, joka tuntui yllättävän raskaalta. Helteen lisäksi huonosti nukuttu yö todennäköisesti vaikutti päivän kuntoon. Tällä kertaa lenkki ei virkistänyt vaan olo oli edelleen väsynyt myös lenkin jälkeen. Positiivista oli kuitenkin se, että viikon ajan vaivannut polvi tuntui tällä kertaa jo melko normaalilta. Ensin polven sisäsyrjää vihloi ja sitten se on tuntunut muuten vain jotenkin oudolta. Pitää toivoa ettei tästä tule pitempi aikaista vaivaa, vaan menisi ohi näin nopeasti. Vaikka lenkki ei loistavalta tuntunutkaan, juoksin suunnitelmien mukaan tunnin ja vauhti oli normaalia peruskestavyyslenkkiä kovempaa.

    Lauantaina tein viikon kovimman treenin. Juoksin yhdeksän kilsan vetoa, minuutin tai kahden hölkkäpalautuksin. Ensimmäiset kahdeksan vetoa juoksin vauhtikestävyysalueella ja viimeisen maksimikestävyyttä. Verryttelyjen kanssa treenille tuli mittaa noin 13 km. Aikaisemmilla viikoilla ensimmäiset vedot ovat tuntuneet helpoilta, mutta tällä kertaa treeni tuntui alusta alkaen aiempaa rankemmalta. Tällä viikolla treeniä oli aiempaa vähemmän, joten ehkä se oli taas helle, joka sai vedot tuntumaan niin rankoilta. Nyt olisi tarkoitus ottaa pari päivää kevyemmin ja kokeilla sitten pitkästä aikaa ylipitkää lenkkiä.

    Ei kommentteja:

    Lähetä kommentti