sunnuntai 31. elokuuta 2014

VIIMEISET KUNNON TREENIT ENNEN MARATONIA

  • ma: PK 45 min, 8,9 km, 5:05/km
  • ti: PK 67 min, 12,2 km, 5:28/km
  • ke: Lepo
  • to: PK 47 min, 9,3 km, 5:03/km
  • pe: PK 66 min, 12,2 km, 5:26/km
  • la: Lepo
  • su: PK pitkä 90 min, 16 km, 5:39/km


  • Maanantaina juoksu kulki hyvin ja lenkki tuntui helpolta. Tarkoituksena oli juosta 5:15/km vauhdilla, mutta vauhti kiihtyi huomaamatta hieman kovemmaksi. Koko lenkki meni vesisateessa, mutta siitäkään ei ollut haittaa, kun juoksu kulki niin hyvin. Tämä oli sellaista kivaa vauhtia, missä ei tarvinnut hirveästi jarrutella, mutta ei käynyt voimillekaan.

    Tiistaina oli vuorossa 12 km noin maratonin kisavauhdilla. Meno oli maanantaita tahmeampaa ja pitkästä aikaa ei tarvinnut jarrutella vaan vauhti pysyi helposti maltillisena.

    Keskiviikon lepopäivän jälkeen oli torstaina vuorossa samanlainen treeni kuin maanantaina. Juoksu kulki taas hyvin ja vauhti kiihtyi hieman aijottua kovemmaksi. Perjantaina juoksin puolestaan vastaavan lenkin kuin tiistaina eli 12 kilsaa maratonin kisavauhdilla. Pitäisi päästä jo juoksemaan se itse maraton, kun nämä maratonvauhtiset ja muut peruskestävyyslenkit alkavat jo hieman kyllästyttää. Kunnon vauhtikestävyystreenejä alkaa olla jo ikävä.

    Tänään oli vuorossa viimeinen kunnon lenkki ennen ensi viikon maratonia. Hieman väsyneenä lähdin matkaan, mutta puolitoista tuntia on viikon pitkäksi lenkiksi kuitenkin niin lyhyt, että sen jaksaa hieman väsyneenäkin juosta. Sää on kyllä äkkiä viilentynyt niin paljon, että tänään ei enää hanskatkaan olisi lenkillä olleet yhtään liikaa.



    4 kommenttia:

    1. Tsemppiä maratonille! Ihaillen katselen noita sun PK-vauhteja, olis kiva jos laittaisit myös keskisykkeet näihin yhteenvetoihin. Meillä aika sama tavoitevauhti maratonilla, itse starttaan lokakuussa Amsterdamissa. Luulempa, että juokset helposti lähemmäs 3.30, anna mennä vaan :)

      VastaaPoista
    2. Hui, 3:30 olisi kyllä jo tosi hyvä aika. Näin ekalla kerralla jännittää se viimeinen kymmenen kilsaa, joten yritän ottaa sen verran rauhallisesti että jaksan loppuun asti. Luulen, että 5:30/km tai vähän alle on aloitusvauhti.

      Sykettä en ole pitkään aikaan mitannut, koska se panta ja/tai juoksuliivit hiertävät ikävästi ihon rikki. Olen nyt aika pitkään juossut vauhdin en sykkeen perusteella. Teippauksilla olen kyllä yleensä saanut nuo hiertymät kuriin, joten pitäisikin ainakin välillä jaksaa viritellä teipit ja ottaa sykevyö käyttöön. Näin pidemmän tauon jälkeen olisikin ihan mielenkiintoista tsekata onko sykkeet yhtään laskeneet.

      Kiitos tsempeistä, ne tulee varmasti tarpeeseen :) Hyvää juoksua sinullekin Amsterdamiin.

      VastaaPoista
    3. En usko, että sulla tulee olemaan yhtään mitään ongelmia maratonilla, jos vaan hoidat tankkauksen, etenkin nestetankkauksen hyvin etukäteen ja muistat oikeasti huilia kunnolla ensi viikolla. Mulla takana kaksi maratonia, se ihan eka meni ilman minkäälaista uupumusta vikalla 10km. Mutta sitten toinen oli lähinnä henkisesti vaikea ja ne vikat ehkä 3-4km oli melkoista henkien taistelua, mutta mitään muuria ei ole tullut vastaan.
      Sulla on takana niin paljon kilsoja, että rohkeesti vaan juokset oman hyvän juoksusi :)

      VastaaPoista
      Vastaukset
      1. Toivotaan tästäkin muuritonta maratonia :)

        Poista