sunnuntai 12. lokakuuta 2014

PALAUTTELUVIIKKO

Tämän puolimaratonin jälkeisen viikon treenailin kevyesti. Maanantai oli täysin lepopäivä, tiistaina ja keskiviikkona tein koiran kanssa kävelylenkit. Torstaina teki jo mieli juoksemaan, joten kävin kevyesti hölköttelemässä noin kolme varttia 5:51/km vauhdilla. Mitenkään loistavasti juoksu ei kulkenut ja jalat tuntuivat tasaisen väsyneiltä. Aiempien puolikkaiden jälkeen etenkin etureidet ovat olleet kipeät. Tällä kertaa kisasta ei onneksi aiheutunut minkäänlaista lihaskipua, jalat vain ovat tuntuneet hieman väsyneiltä. Perjantaina pidin lepopäivän ja lauantaina kävin taas hölköttelemässä kevyesti. Lauantain lenkille tuli mittaa 9,3 km ja vauhti oli 5:38/km. Juoksu tuntui kevyeltä ja jalat palautuneilta. Tänään halusin antaa jaloille vielä lepopäivän, joten suuntasin pitkästä aikaa salille. Jalkoja en treenannut vaan keskityin yläkroppaan ja keskivartaloon.



Ensimmäinen viikko puolikkaan jälkeen meni siis kevyesti. Nyt kun kunnon kisat on kisailtu, aion tämän loppukuun ottaa tavallista rennommin. Viimeinen kuukausi kävi hieman voimille, joten nyt yritän palautella kunnolla. Juoksen lähinnä fiiliksen mukaan ilman sen tarkempaa ohjelmaa. Pitää kyllä myöntää, että alkuviikosta löysin itseni selaamasta juoksukalentereita, josko tästä läheltä olisi vielä jotkut kisat löytynyt, edes jokin kympin kisa :) Vaikka sitä hieman jo kaipasi kevyempää treenijaksoa, niin onnistuneet kisat taisivat vain lisätä juoksuinnostusta. Hieman olisi tehnyt mieli vielä yrittää jotain ennätystä.

26.10. osallistun polkujuoksutapahtumaan, jossa on mahdollista juosta puolimaraton. Mikään ennätys juoksu tämä ei tietenkään ole, mutta hyvän treenin siitä varmasti saa ja pääsee ehkä hieman kisafiilikseen.

Miten muut kisailijat, joko odotit/odotat kisakauden päättymistä? Vai vieläkö olisi tehnyt mieli kisata, tuntuuko, että kevään kisoja saa odottaa aivan liian kauan?

2 kommenttia:

  1. Tiedän ton tunteen, että hyvää kuntoa ei oikein haluaisi heittää hukkaan vaan olisi kiva vielä kokeilla jossain kisoissa. Toisaalta tekee varmasti hyvää niin keholla kuin mielelle ottaa pieni hengähdystauko ja treenata enemmän fiiliksen mukaan ja myös muuta kuin juoksemista. Mulla on nyt sunnuntaina tän kauden huipennus, eli Amsterdamin maraton. Sitten onkin ainakin viikon juoksutauon aika ja muutenkin olen ajatellut treenata myös sisällä salilla marras-helmikuussa ja parantaa varsinkin keskivartalon lihaskuntoa. Mutta tammikuussa olisi seuraava tavoite jo, täällä Tromssassa on aika iso tapahtuma polarn night half marathon. Juoksen sielä joko kympin tai puolikkaan. Ja huhtikuun lopussa alkaakin sitten taas kisakausi :) Eli ei tunnu kovin pitkältä tämä talvi ja kisattomuus ainakaan nyt. Mulla on aika monta osa-aluetta, joita haluaisin parantaa juoksussani, kuten nopeutta ja odotan jo sitä, että pääsee treenaamaan kunnolla, ilman että tarvitsee palautella kroppaa koko ajan kisoista. Mukavaa talvitreenikautta sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvää treenikautta sinullekin ja onnistunutta juoksua Amsterdamiin :)
      Keskivartalon lihaskuntoa minunkin pitää parantaa. Eilen taisin salilla saada vatsaliikkeet kohdistumaan juuri oikeaan paikkaan, tänään on nauraminenkin sattunut :)

      Poista