lauantai 25. lokakuuta 2014

PARHAAT TREENIAJAT

Törmäsin eilen tähän kirjoitukseen, jossa aiheena oli miksi salitreeni ei suju töiden jälkeen. Jäin pohtimaan, mikä minut saa liikkeelle töiden jälkeen. Teen säännöllistä kahdeksasta neljään työpäivää ja liikun arkena pääsääntöisesti heti töiden jälkeen. Jotta pääsen heti lenkille, on hieman mietittävä mitä työpäivän aika syö ettei ole nälkä jo töistä lähtiessä. Minulle on sopinut se, että kahden aikoihin syön töissä välipalan. Tästä saan sen verran energiaa, että lenkin pystyy heittämään heti töiden jälkeen. Kotona vaihdan heti vaatteet ja lähden ulos saman tien. Hieman voin olla kaavoihin kangistunut, mutta minulla tämä sopii eikä lenkille lähtemistä tarvitse erikseen miettiä, kun siitä on jo tullut niin tapa. Minulle lähteminen olisi paljon vaikeampaa, jos jäisin kotiin ja yrittäisin lenkille vasta myöhemmin. Mieluummin lepäilen vasta lenkin jälkeen. Sisällä vietetyn työpäivän jälkeen kaipaan jo raikasta ulkoilmaa, joten se myös edesauttaa ulos lähtemistä.

Viikonloppuisin treenaan yleensä aamupäivisin ja viikonlopun treenit sujuvatkin yleensä parhaiten. Olen enemmän aamu kuin iltaihminen, joten treenitkin sujuvat luonnollisesti paremmin aikaisin kuin myöhään. Juoksu on kyllä siitäkin hyvä harrastus, että sitä voi tehdä mihin aikaan vaan. Olen niin tottunut tähän aikatauluttomuuteen treenien suhteen, että hieman vaikeaa on aina lähteä treeneihin, joita joutuisi töiden jälkeen odottelemaan.

Tottakai motivaatio, tavoitteet ja moni muukin asia vaikuttaa haluun lähteä lenkille. Töiden jälkeen treeneihin lähtemistä kuitenkin yksinkertaisuudessaan edesauttaa paljon se, että olen etukäteen miettinyt minä päivinä treenaan ja että olen syönyt riittävästi, jotta energiaa riittää treeneihin. Lisäksi, kun juoksukamat muistaisi laittaa valmiiksi odottamaan, niin lähteminen helpottuisi entisestään.


Välillä lenkillä voi pysähtyä huilaamaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti