sunnuntai 16. marraskuuta 2014

ONNISTUNUT TREENIVIIKKO

Tällä viikolla treenit sujui kyllä loistavasti. Ainoa huono juttu oli se, että vaikka miinus asteita on ollut vasta muutama, niin hieman on meinannut tulla kylmä. Etenkin sormet meinaa jäätyä. Alkulenkistä on yleensä hyvä, mutta tänäänkin lenkin loppupuolella tuli taas kylmä. Ensimmäisenä ostoslistalla onkin nyt uudet hanskat. Jos jollain on suositella erityisen hyviä hanskoja, sellaisia joilla tarkenee sellainenkin jonka sormet jäätyy herkästi, niin suosituksia otetaan vastaan.

Viime viikonloppuna kävi hieman lunta maassa, mutta jo sunnuntaina alkoi näyttää siltä, että tiet on kohta sulat. Lauantain lenkki lumella ei ollut yhtään kiva, joten maanantaina poltteli jo juoksemaan sulille teille. Juoksu kulkikin asfaltilla niin hyvin, että hieman oli vauhdissa pitelemistä. Vähän oli sellainen fiilis kuin keväällä lumien sulettua :) Tarkoitus oli juosta noin kolmisen varttia aerobisella kynnyksellä. Suurin piirtein sinne se keskivauhti asettuikin vaikka hieman hitaammin oli tarkoitus.

Tiistaina oli sitten vuorossa hallitreenit ja niistä hehkuttelinkin aiemmin jo tässä postauksessa. Keskiviikkona hyvä treenifiilis jatkui ja vuorossa oli taas salia ja korista. Salilla tein kolmen vartin kokovartalotreenin ja korista pelattiin noin tunti. Hieman alkaa kroppa jo tottumaan keskiviikon treeneihin, kun enää ei paikat mene niin kipeiksi. Etenkään koris ei tunnu enää niin rankalta kuin aiemmin.

Alkuviikko lähti aika reippaasti käyntiin, joten torstaina palauttelin kevyellä kävelylenkillä koiran kanssa. Perjantaina puolestaan juostiin metsässä kevyt palauttelulenkki.


Lauantain lenkille kaipasin vähän vaihtelua tuttuihin reitteihin, joten lähdin kohti sitä reittiä, mikä juostiin maastopuolikkaalla. Metsäosuus keskellä lenkkiä toi kivaa vaihtelua asfaltilla juoksemiseen. Nyt kun ei ollut kiire mihinkään niin ei reitti tietenkään enää tuntunut niin pahalta kuin kisassa. Toki ylämäissä vauhti hidastui ja syke nousi, mutta nyt ne toi oikeastaan vaan kivaa vaihtelua rauhalliseen pk-lenkkiin. Ennen kääntymistä pikkupolulle olin niin ajatuksissani, kun mietiskelin ensi vuoden kisoja ja tavoitteita, että hyvä jos mäkiä edes huomasin. Reitti oli niin kiva, että sen voisi hyvin käydä juoksemassa useamminkin. Arkena en vaan taida ehtiä metsään ennen pimeään, joten pitää yrittää muistaa hyödyntää tätä reittiä viikonloppuisin.

Tänään vuorossa oli sitten viikon pitkälenkki. Poikkesin lenkillä taas metsään, samalle reitille kuin eilen. Tällä kertaa juoksin metsässä hieman pidemmän pätkän, jotta sain lenkillä vähän lisäpituutta. Hitaalla 5:55/km vauhdilla lenkille tuli mittaa 17,8 km. Kaikenkaikkiaan tämä oli oikein kiva treeniviikko ja juoksemaan teki mieli aina lähteä :)

  • ma: PK/VK  44 min, 8,5 km, 5:07/km, syke 176
  • ti: VK 4x2km 4:36-4:41/km, syke 164-177 + MK 2 km 4:11/km syke 182
  • ke:  sali 45 min + koris 1h
  • to: Lepo
  • pe: PK palauttava n. 30-40 min
  • la: PK  64 min, 11,4 km, 5:37/km, syke 164 
  • su: PK pitkä 1:45, 17,8 km, 5:55/km, syke 153
  • Ei kommentteja:

    Lähetä kommentti