lauantai 17. tammikuuta 2015

PK VK YHDISTELMÄTREENI

Tänään olikin sitten hieman erilainen keli kuin edellisellä juoksukerralla. Asteet oli plussalla ja aurinkokin näyttäytyi, varsin keväistä siis :) Tiet oli kyllä aika mielenkiintoisessa kunnossa. Aluksi piti juosta siinä loskapaskassa, josta en niin tykkään. Se on semmosta paikallaan sutimista ettei siinä oikein pääse eteenpäin. Onneksi sohjoa ei ollut kuitenkaan koko reitillä vaan pian tiet muuttui VAIN jäisiksi. Nastoilla piti siis tänään lähteä matkaan, muilla kengillä juoksusta tuskin olisi tullut mitään.

Icebugin nastoille oli taas käyttöä.

Torstain hieronnan vuoksi alla oli muutama ylimääräinen lepopäivä ja tuntui että edellisestä juoksukerrasta oli jo liian kauan. Aamulla olikin siis jo kova kytö juoksemaan. Vuorossa oli yhdistelmätreeni, ensin peruskestävyyttä ja sen perään hieman lyhyempi pätkä vauhtikestävyyttä. Aluksi juoksin 45 minuuttia 5:40/km vauhdilla. Varsinkin alussa juoksu tuntui sohjon vuoksi aika hitaalta, mutta onneksi se lähti siitä pikku hiljaa sujumaan. PK osuuden jälkeen kiristin hieman vauhtia ja jatkoin puolituntia 5:01/km vauhdilla. Vastatuulessa ja ylämäissä piti hieman tehdä töitä ettei vauhti tippunut, mutta muuten kulki tänään ihan kivasti. Tällainen treeni on siitä hyvä, että pk-osuudenkin malttaa ehkä juosta hieman rauhallisemmin kun tietää, että loppuun juostaan vielä hieman vauhdikkaampi pätkä. Lenkille tuli tänään mittaa 13,9 kilsaa. Juoksun päätteeksi tein vielä 20 minsan keskivartalotreenin. Nyt lepoa ja huomenna vuorossa treeniviikon päätteeksi pitkä lenkki.

4 kommenttia:

  1. Munkin pitäisi hommata nastat kenkiin! Tavallisilla oli aika mielenkiintoista juosta tänään..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Jenna!
      Suosittelen nastoja. Helpottaa näitä talvitreenejä.

      Poista
  2. Kuulostaapa kivalta tommonen yhdistelmätreeni! Oon ite miettinyt, millaisia VK-treenejä testaisin ja muutenkin miten sais monipuolisuutta ja vaihtelua noihin lenkkeihin. Tää vois olla erittäin hyvä vaihtoehto :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekään en ole näitä paljon tehnyt, mutta suosittelen kyllä. Saa tosiaan vähän vaihtelua peruslenkille ja ehkä vähän lisää pituuttakin lenkille.
      VK treeneiksi suosittelen kilsan tai parin vetoja reippaalla vauhdilla ja vähän hitaammin sitten niitä tasavauhtisia.

      Poista