sunnuntai 15. helmikuuta 2015

TREENIVIIKKOKATSAUS VKO 7

Tämän viikon lenkit on juostu, joten katsotaanpa mitä sitä tuli tehtyä. Kokonaisuudessaan viikko oli hyvä, vaikka kaikki lenkit eivät mainiosti sujuneetkaan.

Maanantain lepopäivän jälkeen juoksutreenit alkoivat tiistaina taas hallilla. Näistä kahden kilsan vedoista kerroinkin jo enemmän alkuviikon postauksessa. Vedot sujui hyvin ja treenille tuli kokonaisuudessaan mittaa noin 16 km. Vetojen jälkeen keskiviikon lepopäivä tuli tarpeeseen ja torstaina jatkoin kevyellä palauttelulenkillä. Ensin juoksin koiran kanssa puolituntia ja jatkoin siihen päälle vielä itsekseen 20 minuuttia. Koiran kanssa juostessa vauhti oli taas todella hidasta, tosin tietkin oli niin jäässä, että hieman varovaisesti piti senkin takia juosta. Päivän lenkille tuli mittaa reilut 8 kilsaa.



Hieman treenit ja treenien paikat muuttui tällä viikolla suunnitellusta ja pitkä lenkki tulikin juostua jo perjantaina. Tästä kahden tunnin lenkistä voit lukea lisää edellisestä postauksesta. Yleensä pidän pitkän lenkin jälkeen lepopäivän, mutta tällä kertaa tuli lähdettyä juoksemaan heti seuraavana päivänä. Perjantai-iltana olin katsomassa keikkaa, joten yöunet jäivät normaalia lyhyemmiksi ja lauantain lenkille tuli lähdettyä hieman väsyneenä. Odotin myös, että edellisen päivän kaksituntinen tuntuisi jaloissa. Lenkki sujui kuitenkin odotettua paremmin ja tunti vierähti ohi nopeasti. Jos perjantaina lenkki sujui odotettua huonommin niin lauantaina puolestaan juoksu tuntui paremmalta kuin odotin. Edellispäivän pitkis ei myöskään tuntunut jaloissa yhtään.

Tänään viikon treenit päättyi yhteislenkkiin muiden juoksuseuralaisten kanssa. Tavattiin seitsemältä Rauhalahdessa, ensin juoksua puolisentoista tuntia, jonka jälkeen ohjelmassa saunomista ja aamupala. Aika mainio sunnuntain aloitus :) Odotin, että ohjelmassa olisi jokin lyhyt palauttelulenkki, mutta hieman pidempi treeni olikin edessä. Kilsoja tälle päivälle kertyi 14 km. Minulla olisi ollut lyhyt palauttelulenkki ohjelmassa, mutta seurassa ja rauhallisella vauhdilla juoksu sujui kuitenkin kivasti.

Hyvä treeniviikko siis takana. Parasta ehkä auringon paisteen lisäksi tämän päivän aamulenkki, kun sai vaihtelua yksin juoksemiseen ja oli pitkästä aikaa noinkin aikaiseen jo juoksemassa. Huomenna uusi viikko alkaa lepopäivällä ja tiistaina on hallilla edessä kova treeni.

Ma: Lepo
Ti: HalliVK VK1 3x2km, 4:47-4:52/km + VK2 2x2km, 4:38/km + MK 2km, 4:21/km + verkat 2x2km
Ke: Lepo
To: PK palauttava 30 min koiran kanssa 4,7 km, 6:23/km + 20 min, 3,5 km, 5:50/km
PE: PK pitkä 118min, 20,9 km, 5:40/km, KS 157
La. PK 60 min, 10,8 km, 5:34/km, KS 157
Su: PK 83 min, 14 km, 5:57/km

2 kommenttia:

  1. Aika komea kilsamäärä! :) Mulla on sama havainto, että pitkä lenkki ei välttämättä vaadi lepopäivää. Tuntuu, että tärkeämpää on lähteä pitkälle levänneenä kuin pitää seuraava päivä huilia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo nyt tais kertyä kilsoja vähän tavallista enemmän. Hieman yllätti, että juoksu kulki noinkin hyvin pitkiksen jälkeen. Tosin tuskin se lepo kaks tuntuisen jälkeen huonoakaan tekee, joten kevyenä yritän varmaan jatkossakin seuraavan päivän pitää.

      Poista