maanantai 30. maaliskuuta 2015

ADIDAS ADIZERO ADIOS BOOST 2

Viime keväänä ostin ensimmäistä kertaa juoksulenkkareiksi Adidakset. Tossuihin olin niin tyytyväinen, että tänä vuonna päätin ostaa saman mallin. Adios Boost 2 on, niin kuin edeltäjänsäkin, hyvin kevyt tossu ja juoksutuntuma on loistava. Viime vuoden mallilla juoksin sekä pk että vk lenkkejä ja kisoja kympistä maratoniin. Uudella parilla olen tehnyt vasta yhden lenkin, mutta onneksi ne tuntuvat samanlaiselta kuin edellinenkin pari. Näillä voisin saman tien lähteä pitkälle lenkille.


Aiemmin olen juossut raskaammilla ja paksumpi pohjaisilla kengillä, mutta nyt kun olen testannut näitä kevyempiä, ei paluuta enää ole esim Asicsen Nimbuksiin. Ennen juoksin nimeen omaan vain Asicseilla ja aika pitkään samalla mallillakin, mutta silloin en vielä tiennyt paremmasta. Jos siellä siis on muitakin, jotka ovat aina vannoneet Asicsen nimeen ja esim tosi vaimennettuihin kenkiin, niin suosittelen välillä kokeilemaan muitakin. Omaan jalkaani Adios boostit ainakin istuvat mainiosti ja ovat mukavan kevyet. Tästä voit lukaista myös viime kevään kengäpostauksen, jossa mietin mitä kaikkea kenkiä hankkiessa on hyvä ottaa huomioon.


10 kommenttia:

  1. Mulla on samat luottokengät kuin sulla. Adidaksen adioksilla ja adios boosteilla mennään jo toista vuotta. Hiukan uudet ultra boostit houkuttaisivat, mutta ne ovat vielä aika kalliit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä on kyllä olleet hyvät ja istuivat jalkaan saman tien :)

      Poista
  2. Mulle käynyt ihan samalla tavalla, ei vaan asicset rullaa samalla tavalla kuin adidakset. Mulla käytössä Boston ja Tempo mallit. Boston lähes adioksen kopio, mutta rullaa mun makuun paremmin :) Reilu kaks vuotta mennyt nyt adduilla. Maastossa ihan unelmat on Salomonin lab ultrat. Todella kevyet juosta ja pitävät pohjat. @saanahei

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä, pitääkin pitää nuokin mallit mielessä. Muistaakseni niitä onkin kehuttu paljon.

      Poista
  3. Osui ja upposi... 12 vuotta olen juossut nimbuksilla. Tällä hetkellä kynnys vaihtaa on kyllä aika suuri, kun malli on aikanaan fyssarin kanssa haettu rasitusmurtuman jälkeen. Sopii minun rempulanivelille! Välillä olen kyllä muistellut ds-trainereiden hyvää juoksutuntumaa, joten houkuttelisi kokeilla vähän kevyempiä kenkiä. Vuosia sitten testasin adidakselta jotakin mallia noin 50 km, ja ne oli kyllä kovat kengät, joten ei ole tuo merkki sen jälkeen houkutellut. Mutta jospa jotain kevyempää jossain vaiheessa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos on jotain "ongelmia" jaloissa niin silloin pitääkin olla vähän tarkempi kenkien valinnan suhteen. Ehkä kevyempiin totuttelun voisi aloittaa niin, että ottaisi ne ensin käyttöön kakkoskengiksi. Esim ensiksi vain vk-lenkeille.

      Poista
  4. Minä kans asicseilla juossut, ja nyt hommasin niken pegasoksest. Ero on kyllä selvästi huomattavissa. Mutta ei pysty suoraan siirtymään kokonaan Nikeihin, sen verran erilaiset jalalle että vaatii pikku hiljaa totuttelua että jalka tottuu..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Maikki!
      Jos kengät tuntuu hyvin erilaisilta niin onkin hyvä totutella niihin pikku hiljaa. Eikä varmasti olisi jaloille huono juttu, jos käytössä olisikin useammat kuin yhdet kengät.
      Kivoja lenkkejä :)

      Poista
  5. Oon ite kans suunnitellut Adidaksiin sijoittamista. Mulla tähtäimessä on pitkään ollut Adidas Adistar Boostit - en tiedä mitä eroa niillä oikeastaan loppupeleissä on mutta ainakin tuntuu supermukavilta jalassa. Pitääkin tosiaan hankkia Adidakset seuraavaksi kun säkin niitä kehut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on tietty aika yksilöllistä mikä sopii kenenkin jalalle, mutta mulle nämä on ainakin sopineet hyvin. Pitkään juoksin tosiaan vain Asicseilla, mutta onneksi annoin muillekin mahdollisuuden :)

      Poista