tiistai 3. maaliskuuta 2015

HELMIKUUN TREENIT

Maaliskuulla ollaan jo, joten kerrataanpa hieman mitä helmikuussa tuli tehtyä. Kuukausi meni aika pitkälle suunnitelmien mukaan ja juostua tuli 4-5 kertaa viikossa. Lisäksi viikkoihin sisältyi edelleen 2-3 lyhkästä lenkkien jälkeen tehtyä lihaskuntotreeniä ja aina joitakin tunteja koiran lenkitystä. Kuukauden parhaita treenejä oli 23 kilsan lenkki, jolloin juoksu kulki hieman vaikeasta kelistä huolimatta kevyesti. Hyvänä treeninä jäi mieleen myös juoksuporukan yhteinen aamutreeni. Yleensä tulee juostua yksikseen, joten oli kivaa vaihtelua saada seuraa lenkille. Kuukauden paras vauhtikestävyystreeni oli puolestaan kympin testijuoksu, jolloin juoksu kulki paremmin kuin edellisten viikkojen vk:t. Alla vielä linkit kaikkiin helmikuun treenipostauksiin.


Huonointa kuukaudessa oli puolestaan tiet. Nyt onneksi näkyy jo jonkin verran asfalttia, mutta melkoista luistelua on juoksu välillä ollut. Kiva kuitenkin, että on jo niin lauhaa ja aurinkokin näyttäytyy aina välillä. Treeni-into on myös säilynyt ja edelleen tekee mieli juosta. Välillä kuitenkin jalkojen kunto hieman mietityttää. Penikat eivät ole juostessa kipeät, mutta hieroessa ja rullaillessa niissä on aika kipeitä kohtia. Näiden tuntemusten kanssa pystyn kyllä elämään, toivon vaan ettei tilanne tästä nyt yhtään pahene.



Loppukuussa häämöttää jo Prahan puolikas. Treenit muuttuvat maaliskuuksi niin, että pitkät lenkit lyhenee puolitoistatuntisiksi ja vauhtikestävyystreenien määrä kasvaa. Alkuvuonna olen tehnyt pääsääntöisesti yhden vk-treenin viikossa, mutta maaliskuussa näitä tulee olemaan 2-3/vko. Jospa se vauhti näillä kehittyisi, jotta pääsisi edes hätyyttelemään puolikkaan ennätystä.

Tällä viikolla postailen myös Kuopio Maraton blogin puolella, joten lukaisepa juttuja myös sieltä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti