maanantai 9. maaliskuuta 2015

TREENIVIIKKOKATSAUS VKO 10


Tässä olisi taas edellisen viikon treenit koottuna. Kuun lopussa odottaa vuoden ensimmäinen puolimaraton, joten treenit muuttuivat hieman alkuvuoteen verrattuna. Peruskestävyyslenkkejä tulee tässä kuussa tehtyä hieman vähemmän ja hieman lyhempinä, vauhtikestävyyslenkkejä puolestaan hieman alkuvuotta enemmän ja kovempina.

Viikon treenit alkoi tiistaina loistavalla vauhtikestävyystreenillä, jota hehkuttelinkin jo aiemmin tässä postauksessa. Tuon treenin jälkeen odottelin jo malttamattomana seuraavaa kovempaa treeniä, jotta näkisin oliko kyseessä vain erityisen hyvä päivä vai alkaisiko vk:t jo muutenkin sujumaan paremmin. Tiistain treenille tuli kokonaisuudessaan mittaa noin 14 km.

Keskiviikkona pidin lepopäivän ja torstaina oli vuorossa vähän reippaampi pk-lenkki. Nyt sai juosta ensimmäistä kertaa jo lähes kokonaan asfaltilla! Aika huippua! Tunnin lenkkiin kertyi kilsoja 11,4 ja vauhtia oli helppo pitää yllä, vaikkei paras juoksupäivä ollutkaan.



Perjantaina juoksin kevyen noin yhdeksän kilsan lenkin. Lauantaina oli vuorossa taas hieman reippaampaa treeniä. Ensin 20 minuuttia hieman rauhallisempaa vauhtikestävyyttä (4:57/km), sen perään 15 minuuttia hieman reippaammin (4:39/km) ja lopuksi vielä maksimikestävyyttä (4:19/km) viisi minuuttia. Verkkailujen kanssa treenille tuli mittaa noin 13 kilsaa. Meno oli normaalia vauhdikkaampaa, mutta melko hyvin juoksu vielä kulki. Loppupuolella piti ylämäissä jo vähän puuskuttaa, mutta muuten ei ollut mitenkään ylivoimaista. Aika hyvä fiilis jäi tästäkin treenistä :)

Viikon päätteeksi oli tarkoitus juosta rauhallinen puolitoistatuntinen, mutta heräsinkin jo aamuyöstä huonovointisena ja siitä kehkeytyikin mahatauti. Hyi mikä päivä! Jospa sitä pian alkuviikon puolella juostaisiin taas.

Eilistä lukuun ottamatta treeniviikko oli hyvä ja juoksu kulki odotettu paremmin. Onnistuneiden treenien jälkeen jaksaa taas jatkaa ja aika suuri vaikutus on myös sulilla teillä siihen, että tekee mieli lähteä juoksemaan.


Ma: Lepo
Ti: Halli VK 30 min, 4:52/km + 6x1km, 4:21-4:36/km + verkat 2x1m
Ke: Lepo
To: PK 60 min, 11,4 km, 5:14/km, KS 166
Pe: PK 49 min, 8,9 km, 5:30/km, KS 156
La: VK1 20 min 4:57/km + VK2 15 min 4:39/km + MK 5 min 4:19/km + verkat yht. 4,5 km
Su: sairaana

2 kommenttia:

  1. Aika paljon ja kovia treenejä oot juossut - ja millaista vauhtia!! Veikkaan, että saat tuolla treenaamisella parannettua puolikkaan aikaa reippaasti :) Innolla jään seurailemaan, kuinka käy. Tsemppiä ja pikaista paranemista!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo viikko oli kyllä kiva, kun alkoi vauhdit jo vähän löytymään. Ikävä, kun piti just nyt sairastua. Alkuviikko on mennyt ihan lepäillessä, pitää kuulostella josko sitä huomenna pääsis juoksemaan. Itse en ole kovin luottavainen ennätyksen suhteen, mut kohtahan sitä nähdään miten käy :)

      Poista