torstai 16. huhtikuuta 2015

KOTITEKOINEN MYSLI

Pääruokien lisäksi tulee yleensä syötyä muutama välipala päivässä. Aikaisemmin söin enemmän rahkaa, mutta lähiaikoina välipalat ovat olleet melko hedelmä- ja kasvispainotteisia. Välillä tekee kuitenkin mieli mysliä ja silloin sitä tulee tehtyä itse. Myslistä saa hyvin energiaa juoksuakin ajatellen ja ohje on hyvin helppo. Minun perusohje on tällainen:

5 dl kaurahiutaleita
2,5 dl erilaisia pähkinöitä ja siemeniä.
Oliiviöljyä
juoksevaa hunajaa
(kuivattuja hedelmiä/marjoja/rusinoita)

Sekoita kaikki ainekset (ei kuivattuja) keskenään ja kippaa uunipellille. Paahda uunissa (noin 200) 15-20 minuuttia tai kunnes pähkinät alkavat tummumaan. Pähkinät palavat helposti, joten kannattaa tarkkailla tilannetta ja sekoittaa välillä.

Rusinat sekä kuivatut hedelmät ja marjat sopivat hyvin mukaan. Itse en muista niitä aina ostaa, mutta onneksi ohje toimii ilman niitäkin. Lisää kuivatut jutut mysliin vasta paahtamisen jälkeen.

Ohjetta voi muokkailla oman mielensä mukaan eli lisäillä niitä juttuja mistä itse tykkää. Leseetkin käy hyvin ja pähkinöistä ja siemenistä voi valita suosikkinsa. Minä nautiskelen tätä aina maustamattoman jogurtin kanssa.








2 kommenttia:

  1. Loistavan kuuloinen resepti, kaikkea mistä itsekin tykkään :) Täytyypä testata heti huomenna!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, toivottavasti maistuu :) Voisi itsekin tehdä pian uuden satsin ja tällä kertaa panostaa kuivattuihin hedelmiin.

      Poista