sunnuntai 21. kesäkuuta 2015

PUOLIMARATONIN JÄLKEINEN TREENIVIIKKO

Tämä viikko alkoi rauhallisesti palautellen lauantain puolimaratonilta. Alkuviikon palauttelusta kirjoitinkin jo aiemmmin täällä, joten nyt mennään suoraan viikon parhaaseen treeniin eli tämän päivän pitkikseen.

Juoksutreenit.


Juoksu kulki tänään mainiosti, jotenkin ihanan kevyesti ja helposti. Hyvään kulkuun saattoi vaikuttaa kevyempi alkuviikko, keskiviikon hieronta ja ehkä myös se, että pääsin juoksemaan uusissa maisemissa. Juhannusta vietin mökillä ja sieltä suuntasin aamulla pitkikselle. Lenkin alussa ja lopussa pääsin juoksemaan parisen kilsaa hiekkatiellä metsän keskellä. Vaikka tykkäänkin juosta asfaltilla, on parasta kuitenkin hiekkatie metsässä. Tällaisessa ympäristössä juoksisin mielellään useamminkin. Hiekkatieosuuksien välissä taitoin matkaa maalaismaisemissa. Oman lähiympäristön tuntee jo niin hyvin, että lenkilläkin tietää jo hyvin tarkkaan, mitä tulee minkäkin nurkan takaa ja paljonko on matkaa minnekin, joten uudet reitit ja maisemat ovat hyvin virkistäviä. Uusilla reiteillä matka myös usein taittuu kuin huomaamatta. Tämän päivän lenkille tuli mittaa 18,6 km ja se taittui ajassa 1h 45 min. Vielä hieman rauhallisemmin olisin lenkin voinut vetää, mutta tänään jalat veivät taas mennessään.  

Perjantaina juoksin reippaamman noin maratonvauhtisen lenkin, mutta viikon muut lenkit, poislukien tämän päivän pitkis, olivat vielä hyvin rauhallisia ja palauttavia. Viikossa tuntuu palautuvan puolimaratonilta hyvin, joten ensi viikolla voi taas juosta vähän useammin ja enemmän.

Ma: Palauttava kävely/hölkkä koiran kanssa 30 min
Ti: Lepo
Ke: Hieronta
To: PK palauttava 42 min, 7,3 km, 5:46/km
Pe: PK 45 min, 8,8 km, 5:07/km
La: Lepo
Su: PK Pitkä 105 min, 18,6 km, 5:39/km

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti