keskiviikko 1. heinäkuuta 2015

KESÄKUUN TREENIT

Se on jo heinäkuu, joten tässä pieni kooste edellisen kuukauden treeneistä. Kesäkuu alkoi treenien suhteen mukavasti, ensimmäinen viikko sisälsi vain vauhdikkaita treenejä ja juoksu kulki aiempaa paremmin. Pitkää lenkkiä en tuolla viikolla enää juossut, koska kevään toinen puolimaraton oli edessä seuraavalla viikolla. Lisää ensimmäisen viikon treeneistä voit lukea tästä.

Toinen viikko meni kisaan valmistautuessa ja treenit olivat normaalia kevyempiä. Lauantaina juoksin siis puolimaratonin Ylivieskassa. Aika oli melko hyvä, vaikka kisa tosi raskas tällä kertaa olikin. Usein olen pian kisan jälkeen etsinyt jo uutta kisaa, mutta tällä kertaa kaipasin enemmänkin taas kunnon treenejä. Lisää Ylivieskan puolimaratonista voit lukea tästä.

Puolimaraton
Puolimaraton Ylivieskassa.








Kisan jälkeisellä viikolla paras treeni oli viikonlopun pitkä lenkki. Jalat olivat palautuneet kisasta hyvin ja juoksu kulki mainiosti. Muutoin viikko oli vielä melko kevyt ja sisälsi pitkästä aikaa myös hierontaa. Hyvin sujunut pitkä lenkki antoi toivoa siihen, että ehkä minäkin opin vielä nauttimaan muistakin kuin vauhtikestävyyslenkeistä. Juhannusviikon treenit löydät koottuna täältä.

Kuun viimeisellä viikolla pääsin onneksi jo kunnolla treenien makuun. Viikon paras treeni oli lauantaina juostut kilsan vedot. Juoksu tuntui hyvältä ja vauhdin ylläpitäminen oli helppoa. Lisää viimeisen viikot treeneistä pääset lukemaan täältä. Viimeisellä viikolla tein myös tasotestit, joiden tulokset yllättivät ainakin peruskestävyysvauhdin osalta. Loppuviikon treeneissä pääsinkin jo testailemaan uusia treenivauhteja.

Kokonaisuudessaan kuukausi oli treenien suhteen hyvä. Parhaita treenejä oli ensimmäisen viikon reippaat treenit, juhannusviikon pitkä lenkki sekä viime viikon helposti sujuneet kilsan vedot. Erityisen kivaa oli myös tasotestien tulokset. Testien myötä juoksu-into vain kasvoi entisestään. Parannettavaa jäi lihaskuntotreenissä ja niiden määrää pitää yrittää tässä kuussa taas kasvattaa.

Palauttelu pitkän lenkin jälkeen.
Lenkin jälkeen jalat kylmään järveen. Suosittelen!




Kisojen vuoksi kuukauden treenit jäivät tavallista vähemmälle. Toki kesäkuun kisaankin lähdin taas mielellään, mutta hieman alkoi kyllästyttää se, että taas piti vähentää treeniä ennen kisaa ja taas palautella kisan jälkeen. Vaikka olenkin jo seuraavia kisoja miettinyt, niin tällä hetkellä nautin aika paljon myös siitä, että voi treenata kunnolla. Välillä on kiva, kun voi juosta kunnolla eikä tarvitse miettiä esim. sitä, onko nyt palautellut tarpeeksi ennen ja jälkeen kisan. Juoksu kulkee hyvin, joten tästä on hyvä jatkaa heinäkuun treenejä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti