tiistai 18. elokuuta 2015

PARI TREENIÄ JA YHDET KISAT

Viime viikolla tuli juostua tavallista vähemmän. Edellisillä viikoilla juoksu ei oikein kulkenut ja jalat olivat väsyneet, joten nyt piti lisätä lepopäiviä. Viikon ensimmäiselle lenkille suuntasin vasta keskiviikkona. Juoksu tuntui hieman paremmalta kuin edeltävällä viikolla, joten lenkin jälkeen ilmoittauduin vihdoin viikonlopun kisaan. 75 minuutin lenkille tuli mittaa 14,34 km, keskivauhti oli 5:13/km.


Viikon toisen lenkin juoksin torstaina. Alkuviikolla vauhtikestävyystreeni jäi lepopäivien vuoksi juoksematta, joten päätin juosta pk-lenkin hieman tavallista reippaammin. Juoksu ei kuitenkaan kulkenut ja vitosen kilsavuhti meinasi tuntua ylivoimaiselta. Hirveän hyvät fiilikset viikonlopun kisan suhteen ei tässä vaiheessa enää ollut ja mietin kannattaako kisaan edes lähteä. Torstain lenkki: 51 min, 10,3 km, 4:55/km.

Perjantaina pidin lepopäivän ja lopulta päätin kuitenkin lähteä lauantain kisaan. Muistelin viime toukokuuta, kun juoksin ennätykseni puolikkaalla, vaikka en pitkän flunssan jälkeen jälkeen uskonutkaan pystyväni vielä kovin hyvään suoritukseen. Tälläkin kertaa teki mieli kokeilla, jos se juoksu kulkisi kuitenkin. Lopulta kisa menikin ihan hyvin ja juoksu sujui paremmin kuin olin ajatellut. Lisää kisasta voit lukea tästä.

Sunnuntaina jatkoin viikon kevyttä linja, enkä käynyt juoksemassa. Maanantai oli täysi lepopäivä, mutta muina juoksemattomina päivinä tuli tehtyä kävelylenkkejä koiran kanssa. Vaikka juoksukilsoja kertyi vähän, jäi viikosta kuitenkin ihan hyvä fiilis. Kisa palautti uskon siihen, että kyllä sitä vauhtia vielä löytyy, vaikka askel on nyt hieman painanutkin.

2 kommenttia:

  1. Välillä aina tulee heikompia hetkiä ja kunto tuntuu olevan huono, mutta kuitenkin kisoissa onnistuu. Kai se on tilanteesta kiinni. Lepo myös auttaa. Monen viikon kovat treenit eivät varmana mene hukkaan vaikka muutamakin kevyempi viikko tulisi pidettyä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei se kunto onneksi hetkessä häviä. Pitää vaan yrittää luottaa siihen, että usein kisoissa saa itsestään vähän tavallista enemmän irti. Ja jos ei saa, niin jääpähän yritettävää sitten seuraavallekin kerralle :)

      Poista