sunnuntai 11. lokakuuta 2015

KEVYTTÄ TREENIÄ PUOLIKKAAN JÄLKEEN

Viikko sitten juoksin puolikkaan, joten tämä viikko meni siitä palautellessa ja treenatessa vain kevyesti. Kaikki viikon treenit olivat lyhyitä ja kevyitä, yhtään pitkää lenkkiä tai tehotreeniä en siis tehnyt. Torstaina pidin lepopäivän, mutta muina päivinä tein kävelylenkin koiran kanssa ja/tai juoksin kevyen lenkin.


Maanantain ja tiistain kävelylenkkien jälkeen juostiin keskiviikkona koiran kanssa poluilla 30 minuuttia. Vaikka lenkki olikin lyhyt, tuntui juoksun jälkeen hieman pohkeissa. Tuo polku on niin täynnä juuria, että askelluksesta tulee aika päkiävoittoista, mikä näyttää käyvän hieman enemmän pohkeisiin.

Torstain lepopäivän jälkeen juostiin perjantaina taas koiran kanssa. Tällä kertaa polkujen sijaan metsätiellä sekä pieni pätkä asfaltilla. Suurin osa 40 minuutin lenkistä juostiin, mutta muutaman kerran pysähdyttiin ja pikkupätkät käveltiin. Koiran kanssa juostessa joudun yleensä pysähtelemään välillä ja vauhti voi vaihdella aika paljonkin lenkin aikana. Loppu vuodeksi yritän kuitenkin lisätä näitä lenkkejä ohjelmaan, kun kaikkia treenejä ei ole tavoitteena vetää jollakin tietyllä vauhdilla. 

Lauantai aamuksi olin pitkästä aikaa sopinut yhteislenkin. Juostiin 45 minuuttia ja treenin alkuun ja loppuun pyöräilin reippaasti noin kolme kilsaa. Odotin, että kevyen alkuviikon jälkeen juoksu olisi helppoa, mutta rauhallisesta vauhdista huolimatta se tuntui jotenkin yllättävän raskaalta. Etenkin takareidet olivat tukkoiset.

Tänään päätin palautteluviikon kevyeen noin 8,5 kilsan juoksulenkkiin. Viikko vierähti siis palauttavien treenien parissa ja hieman yllätyin miten hyvin maltoin pitäytyä vain näissä kevyissä treeneissä. Yllätykseksi mitään hirveää kytöä reippaampiin treeneihin ei edes ollut ja koiran kanssa oli tosi kiva tehdä kevyitä juoksu- ja kävelylenkkejä. Ehkä huomenna voisi kuitenkin jo testata jotain vk-treeniä ja tehdä sitten suunnitelmia loppuviikon treenien suhteen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti