torstai 22. lokakuuta 2015

VÄLILLÄ MUUTAKIN KUIN JUOKSUA

Nyt on talvikausi korkattu treenien suhteen, kun eilen tein vihdoin muutakin kuin juoksin :) Syksyn ensimmäiset korispelit tuli siis pelattua eilen. Vuosi on ollut taas hyvin juoksuvoittoinen, joten koris on kivaa vaihtelua normitreeneihin. Vaikka enää ei tosissaan pelatakaan, niin hyvän liikunta-annoksen sieltä aina saa.

Ennen korisvuoroa olen yleensä käynyt salilla, mutta tällä kertaa salille ei päässyt. Koris-sali oli kuitenkin jo tyhjillään, joten kerkesin vetää vajaan puolentunnin lihaskuntotreenin ennen muiden pelaajien saapumista. Tehokkaan treenin sain tehtyä, vaikka apuvälineenä oli tällä kertaa vain jumppapallo. Tein askelkyykkyjä salin päästä päähän, sivukyykkyjä, syväkyykkyjä, lantionnostoja sekä jumppapallolla vatsoja ja hieman selkiä. Odotin, että pitkän tauon jälkeen kyykyt vetäisivät ilman lisäpainojakin jalat saman tien aivan tukkoon, mutta hyvin sain kaikki liikkeet kuitenkin tehtyä. Ehkä mäkiset reitit ja kovemmat vauhtikestävyystreenit ovat kuitenkin pitäneet jalkojen lihaskunnon edes jonkinlaisessa kunnossa. Pyrin nyt talvikauden jatkamaan niin, että lihaskuntoakin tulee tehtyä vähintään kaksi kertaa viikossa. Eilinen treeni muistutti taas siitä, että hyvän treenin pystyisi tekemään kotonakin ilman laitteita ja apuvälineitä, eikä aina tarvitsisi lähteä salille asti. Aikaakin näihin treeneihin pitäisi löytyä, koska etenkin näin tauon jälkeen lyhkäisetkin treenit riittävät.

Tänään kropassa, etenkin reisissä ja pakaroissa tuntuu kivasti, että jotain uutta on tullut tehtyä. Päivän edetessä eilinen on alkanut tuntua myös keskivartalossa. Pelin tiimellyksessä tulee hypittyä sen verran, että keskivartalotreeni tulee tehtyä siinä ikään kuin huomaamatta :) Lepopäivä olisi saattanut olla tänään paikallaan, mutta en malttanut sitä kuitenkaan pitää, koska perjantaina ja lauantaina en todennäköisesti pääse treenaamaan. Kovaa treeniä en tehnyt, vaan juostiin koiran kanssa raikkaan sateisessa kelissä lyhkänen lenkki. Kevyempi treeni oli tähän saumaan hyvä, koska juostessa eiliset treenit todella painoivat jaloissa.

4 kommenttia:

  1. Koris on kyllä parasta :) Mulla menee näin kaudella se juoksun edelle, vaikka en itsekään niin vakavasti enää pelaile.. Tai onhan se naisten 3. divarikin välillä aika vakavaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se kyllä kivaa :) Me pelaillaan ihan työporukalla, joten se on kaukana vakavasta :) Tehokasta se on kyllä myös, jalkojen ja keskivartalon lisäksi tuntuu nyt ekan kerran jälkeen vähän myös heittokädessä.

      Poista
  2. Just kirjoitin itse samasta aiheesta - on jotenkin aika mukavaa päästä treenaamaan vähän muutakin kuin juoksua! Löytää taas itsestään ihan uusia lihaksia kun tekee jonkun voimatreenin. Korista en pelaa, mutta voin vaan kuvitella, että sen jäljiltä on jalat ihan eri tavalla kipeät kuin lenkin jälkeen. Ainakin futis ja sähly tuntuvat ihan eri paikoissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, nyt on kiva tehdä muutakin kuin juosta ja treenailla muutenkin hieman rennommin. Ja uusia lihaksia todella tuntuu löytyvän heti, kun vaihtaa lajia :)

      Poista