keskiviikko 4. marraskuuta 2015

LOKAKUUN TREENIT 2015

Aika kuluu niin huimaa vauhtia, että kuukausi vaihtui taas ja meinasin lokakuun osalta unohtaa koko kuukausikatsauksen. Tässäpä siis hieman fiiliksiä menneestä kuukaudesta. Kauden kisat päättyivät lokakuun alussa puolimaratoniin Pieksämäellä. Kisan jälkeen pidin tietoisesti kevyemmän jakson treeneissä. Kuun ensimmäisellä viikolla juoksin vain hyvin kevyitä lenkkejä ja kroppa tuntui olevan palauttelun tarpeessa. Toisella viikolla testasin jo hieman vauhtikestävyystreeniä, mutta juoksu ei kulkenut. Päätin sitten ottaa vielä toisenkin viikon hieman kevyemmin. Tämä tuntui auttavan ja viikon päätteeksi juoksin tosi kivan parin tunnin lenkin.


Kolmannella viikolla juoksin yhden reippaamman lenkin, yhden pitkiksen ja kaksi lenkkiä koiran kanssa. Lisäksi viikkoon sisältyi pitkästä aikaa muutakin kuin juoksua eli hieman lihaskuntotreeniä ja tunnin korisvuoro. Keskiviikon koris ja lihaskuntotreeni tuntuivat selvästi kropassa parin päivän ajan, mutta oli tosi kiva saada välillä jotain vaihtelua juoksuun.


Viimeisellä viikolla kaikki treenit olivat kivoja. Paras lenkki oli viikon pitkis, jonka juoksin vaihteeksi viikolla viikonlopun sijaan. Juoksu kulki mainiosti ja 20 kilsaa taittui mukavasti. Muutkin lenkit sujuivat kevyesti ja hyvin tuli vaihtelua asfaltilla juoksemiseen, kun muutaman lenkeistä tein poluilla/metsässä. Koris jäi tällä viikolla välistä, mutta sen sijaan ehdin treenata tunnin salilla. Kivaa oli sekin :)


Takana on siis hieman vaihteleva treenikuukausi. Alku kuu meni vielä selvästi palautellessa, mutta loppukuusta juoksu alkoi sujua paremmin ja jalatkin tuntuivat palautuneemmilta. Juoksutreenit ovat nyt olleet kevyempiä kuin aiemmin ja enimmäkseen olenkin juossut vain pk-lenkkejä. Aiempaa enemmän olen juossut myös koiran kanssa, joten kilsojakin on kertynyt tavallista vähemmän.  Lokakuussa mitään hirveää hinkua vauhtikestävyystreeneihin ei edes ollut, mutta pk-treenit ovat onneksi tuntuneet aiempaa mielekkäämmiltä ja poluillakin olen viihtynyt aiempaa enemmän. Koris ja lihaskuntotreeni kuitenkin tuntuvat näin aluksi käyvän jonkin verran voimille, joten vaikka juoksutreenit ovatkin olleet kevyempiä, ovat lepopäivät tulleet aina tarpeeseen. Marraskuussa treenit jatkunevat peruskestävyyspainotteisesti, mutta lihaskuntotreeniä yritän lisätä mukaan hieman enemmän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti