sunnuntai 15. marraskuuta 2015

TAVALLISTA KEVYEMPI TREENIVIIKKO

Tällä viikolla treenit painottuivat alkuviikkoon, loppuviikon "ylimääräisten" menojen vuoksi. To-su ajalle en saanut mahdutettua kuin yhden lyhyen lenkin, joten tällä viikolla treenit jäivät tavallista vähemmälle. Maanantaille olin suunnitellut pitkää lenkkiä, mutta olin kuitenkin unohtanut, että iltapäivällä oli mahdollisuus tavata muita juoksijoita ja kuulla esim. muiden treenaamisesta, joten treeni olikin tehtävä hieman pikaisesti ennen sitä. Päädyin yhdistelmätreeniin eli ensin juoksin koiran kanssa latupohjilla neljä kilsaa ja päälle tein 20 min lihaskuntotreenin. Vaikka treeni kuulostaa lyhkäseltä niin se osui ja upposi, lihaskuntotreeni nimittäin tuntui selässä, kyljissä ja etenkin ojentajissa muutaman päivän ajan. Kotitreenissä oli tällä kertaa apuna käsipainot ja leuanvetotanko.

Tiistaina juoksin sitten maanantaille suunnitellun pitkiksen. Tavoitteena oli pitää vauhti rauhallisena, lähellä 5:30/km ja se onnistuikin hyvin. Tällä kertaa menohaluja kovempaan vauhtiin ei ollutkaan. Vesisateessa taittui puolitoista tuntia ja 16,5 kilsaa.

Keskiviikkona oli viime viikon tapaan vuorossa ensin salitreeni ja sitten koris. Salilla treenasin tällä kertaa vain irtopainoilla ja tangolla ja treeni kulki hyvin. Kroppa alkaa selvästi hieman tottua lihaskuntotreeniin, koska paikat ei mene enää niin kipeiksi kuin parilla edellisellä viikolla. Tällä kertaa otin mielenkiinnosta sykemittarin mukaan sekä salille että korikseen. Salitreenin maksimisykkeeksi tuli 161, mutta koristreenin jopa 191! Pelaaminen oli tällä kertaa tavallista kivempaa ja yllättävän hyvin sitä jaksoi taas salitreenin jälkeenkin juosta. Spurttausten ja hyppimisen vuoksi koriksesta saa kyllä tosi hyvän treenin.


Loppuviikko menikin sitten vähäisellä treenillä. To-pe olin reissussa, joten niistä tuli lepopäivät, mutta lauantaina oli pakko päästä jo vähän juoksemaan. Se onnistui, kun suuntasin koiran kanssa metsään heti herättyä. Puolituntia ehdittiin juosta poluilla ja latupohjilla ja lyhytkin pyrähdys teki hyvää. Tänään on tullut lepäiltyä ja kerättyä voimia uuteen viikkoon, joka ei onneksi sisällä mitään ylimääräistä. Treenillekin pitäisi siis ensi viikolla löytyä taas aikaa ihan normaalisti. Odotetuin päivä on tiistai, kun hallitreenit alkavat. Kiva päästä testaamaan rempattu halli sekä juoksemaan pitkästä aikaa vauhtikestävyystreeni :) 

Ma: PK koiran kanssa 4,2 km (6:04/km) + lihaskunto 20 min
Ti: PK pitkä 91 min, 16,5 km, 5:29/km, KS 162
Ke: Sali 40 min + koris 60 min
To: Lepo
Pe: Lepo
La: Metsälenkki koiran kanssa 30 min, 4,4 km, 6:54/km
Su: Lepo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti