sunnuntai 8. marraskuuta 2015

TREENIVIIKKOKATSAUS VKO 45/2015

Treenit aloitin tällä viikolla vaihteeksi pitkällä lenkillä. En ollut varma, miten muiden menojen vuoksi ehtisin/jaksaisin juosta pitkää viikonloppuna, joten maanantai-iltapäivään pitkis sopi hyvin. Viime viikolla kaikki lenkit olivat mahtavia, ihan samaan fiilikseen en maanantain lenkillä päässyt, mutta kiva oli silti juoksennella. Tällä kertaa pitkis taittui hyvin rauhallisella vauhdilla.

Tiistain juoksin neljä kilsaa koiran kanssa, jonka jälkeen tein kotona 20 min lihaskuntotreenin. Keskiviikkona jatkoin lihaskuntotreenillä ja heiluttelin puntteja noin 50 minuuttia. Keskiviikko tarkoittaa tuplatreenejä, joten salin jälkeen oli vielä vuorossa tunti korista. Salitreeni maistui taas, mutta hieman meinasin olla poikki treenin jälkeen. Epäilin, että mitenkähän sitä jaksaa enää pelata, mutta kun vauhtiin pääsi niin ihan hyvin sitä energiaa kuitenkin vielä löytyi korikseenkin. Molemmat treenit olivat taas kivaa vaihtelua juoksuun.

Tiistain ja keskiviikon lihaskuntotreenit tuntuivat kropassa pari päivää. Torstaina pidin lepopäivän ja perjantaina suuntasin tunnin lenkille. Vaikka lihaskuntotreenit tuntuivatkin vielä jaloissa, niin parin kilsan jälkeen ne kuitenkin vertyivät sen verran, että ihan hyvin pystyi jo juoksemaan. Jälleen oli hyvä fiilis juosta ja juoksukin kulki hyvin.

Tänään treeniviikko päättyi tunnin lenkkiin. Nyt, kun en treenaa minkään ohjelman mukaan, niin mitään vauhti tai pituus tavoitetta ei tällekään lenkille ollut, vaan juoksin ihan fiiliksen mukaan. Vauhti asettui heti alussa noin 5min/km tuntumaan, joten sillä mentiinkin sitten koko lenkki. Keskisyke huiteli pk-alueen ylärajoilla, yllätyksenä se ei kuitenkaan tullut, koska hieman väsynyt olin aamulla ennen lenkkiä. Juostessa ei kuitenkaan väsyttänyt, joten en antanut sykkeen vaikuttaa juoksuun. Juoksu tuntui hyvältä, vauhtia ei tarvinnut pitää yllä, vaan se tuntui helpohkolta. Kroppa ja jalat myös tuntuivat hyvin palautuneilta alkuviikon treeneistä. 



Ensi viikolla yritän tehdä kunnon treenit taas alkuviikolla, koska loppuviikolla olisi ohjelmassa pieni reissu ja lisäksi yhdet juhlat. Jos en saa mahdutettua treenejä loppuviikolla mihinkään väliin, niin sitten viikosta tullee treenien suhteen vähän kevyempi. Tämän viikon tekemiseen olen ihan tyytyväinen ja muutenkin treenit sujuvat nyt hyvin. Hieman muut menot ovat vaikuttaneet lenkkien pituuksiin ja tehoihin, mutta se taitaakin vain lisätä treeni-intoa. Odottelen jo vapaata viikonloppua, jolloin voisin pitkästä aikaa testata hieman pidempää lenkkiä :)

Ma: PK pitkä 90 min, 15,84 km, 5:41/km, KS 158
Ti: Koiran kanssa 25 min, 4 km, 6:08/km + lihaskunto 20 min
Ke: sali 50 min + koris 60 min
To: Lepo
PE: PK 60 min, 11,11 km, 5:24/km, KS 160
La: Lepo
Su: PK 60 min, 12,12 km, 4:57/km, KS 170

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti