keskiviikko 9. joulukuuta 2015

HALLILLA VETOJA 5X2KM

Eilen juostiin taas kunnon hallitreeni. Viimeisen kisan jälkeen olen tietoisesti juossut vauhtikestävyystreenejä vähemmän ja se näkyy nykyisissä vauhdeissa. Vaikka olenkin juossut ja liikkunut säännöllisesti, niin vauhti näyttää laskevan, kun vauhdikkaampia treenejä ei ole ohjelmassa. Eilinen treeni tuntuikin siis yllättävän rankalta vauhteihin nähden. Vauhteja en tosin voinut eilenkään kyttäillä, koska juoksuanturini ei näytä hallilla oikeita lukemia. Vedinkin treenit sykkeen perusteella eli tarkkailin sitä, että syke pysyy vk-alueella.

Ohjelmassa oli siis kahden kilsan vetoja ja ne menivät aikaan: 9:14, 9:19, 9:25, 9:20 ja 8:27. Vetojen keskisykkeet olivat 173, 179, 179, 181 ja 187. Ensimmäinen veto tuntui vielä helpolta, enkä oikein malttanut aloittaa tarpeeksi rauhallisesti. Aika usein käy samalla tavalla eli alussa sitä on niin innoissaan reippaammasta treenistä, että tulee lähdettyä liian lujaa. Keskisyke oli kuitenkin vielä tuossa vaiheessa yllättävän matala. Seuraavat kaksi vetoa oli vielä ihan ok juosta, mutta neljäs tuntui jo selvästi raskaammalta ja sykekin nousi taas hieman. Viides veto oli tarkoitus vetää kovempaa kuin edelliset ja onneksi siihen jäikin vielä voimia. Oikeastaan viidennen vedon ensimmäinen kilsa olikin kivempi kuin aiemmat vedot, mutta sen jälkeen alkoi jo tuntumaan kunnolla. Juostessa ajattelin (kauhulla) Cooperin testiä, joka olisi mahdollista juosta vuoden vaihteessa. Tuo viimeinen veto tuntui jo niin kovalta, että taitaa 3000 m jäädä vain haaveeksi. Vetojen välissä pidin taukoa noin 1-2 min.


Ennen hallille lähtöä yritin taas kalibroida juoksuanturia ja siinä tuli juostua reilut kaksi kilsaa. Hallilla lämmittelin ennen vetoja vajaan kahden kilsan verran ja loppuverkaksi hölkkäilin kilsan. Eilen illalla ja tänään treeni on tuntunut hieman säärissä. Vielä jalat tuskin ovat tottuneet hallilla juoksemiseen, mutta varmasti se on myös tuo kovempi treeni, mikä niissä tuntuu. Ehkä ihan hyvä, että tänään ei päästy pelaamaan korista, muuten jaloilla olisi mennyt taas pidempään palautua hallitreenistä. Salillakin tyydyin tänään treenaamaan pääosin yläkroppaa ja keskivartaloa jalkojen sijaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti