sunnuntai 13. joulukuuta 2015

TREENIVIIKKOKATSAUS VKO 50/2015

Viikon treenit lähtivät taas käyntiin tiistain hallitreenillä. Kahden kilsan vedot tuntuivat aika reippailta ja viimeisessä vedossa sai jo tsempata kunnolla. Lisää treenistä voit lukea täältä.

Keskiviikkoisin olen yleensä käynyt salin jälkeen koriksessa, mutta tällä kertaa ei päästy pelailemaan. Hallitreeni kuitenkin tuntui hieman jaloissa, joten oli varmaan ihan hyvä, että ne saivat ylimääräisen lepopäivän. Nyt, kun tiistain hallitreeni ovat taas ohjelmassa, on vähän harmi, että korisvuoro on heti seuraavana päivänä. Kovemman treenin jälkeen pitäisin mielellään lepopäivän tai juoksisin vain palauttavan hölkän. Saa nähdä miten tämä setti jatkossa toimii. Tällä kertaa ei kuitenkaan pelailtu, joten päivän treeninä oli vain sali. 50 minuutin treenin pääpaino oli yläkropassa ja keskivartalossa.

Torstain lepopäivä teki ilmeisesti hyvää, koska loppuviikon treenit sujuivat hyvin. Perjantaina juoksin tunnin lenkin ja juoksu oli helppoa ja kevyttä. Tosin vauhti oli melko rauhallista ja tuntuikin siltä kuin en olisi hengästynytkään kuin muutamassa ylämäessä :) Juoksun päälle tein vartin lihaskuntotreenin.

Koska perjantaina oli niin kiva juosta, en malttanut odottaa pitkistä sunnuntaille saakka vaan juoksin sen jo lauantaina. Pääosin juoksentelin pyöräteitä pitkin, mutta vaihtelun vuoksi poikkesin välillä myös metsään. Juoksu sujui hyvin ja tuntui helpolta loppuun saakka. Usein pitkisten loppupuolella jalat alkavat jo hieman väsyä, mutta tällä kertaa ei tuntunut oikein missään. Pian oman lenkin jälkeen piti lenkittää koira ja siinä kävellessä alkoi kuitenkin tuntui siltä, että alla oli pidempi lenkki.




Tänään käveltiin koiran kanssa jo heti aamulla tunnin lenkki. Viikon päästä jään viikon lomalle ja eniten odotan aamuja; sitä ettei tarvitse herätä kuudelta kellon soittoon ja on jo heti aamulla aikaa kävellä koiran kanssa kunnon lenkki. Nyt kävellessä jalat eivät tuntuneet lauantain pitkiksestä liian väsyneiltä, joten päätin juosta päivällä vielä kevyen palauttelulenkin. Eiliseen tapaan oli kiva päästä juoksemaan valoisan aikaan ja juoksukin vain parani loppua kohden. Lopulta en olisi oikein malttanut lopettaa koko juoksua, kun se tuntui niin hyvältä :)


Etenkin tämän viikon treeneistä huomaan, että olen alkanut nauttia pk-lenkeistä aiempaa enemmän. Aiemmin etenkin pitkät lenkit olivat välillä hieman pakkopullaa, mutta tälläkin viikolla pitkis oli viikon lenkeistä paras. Aika usein vauhtikestävyystreeni on ollut viikon suosikkitreeni, mutta tällä hetkellä hölkkäilen mielellään myös näitä rauhallisempia lenkkejä.

Ma: Lepo
Ti: Halli VK 5x2km + verkat yht. 5 km
Ke: Sali 50 min
To: Lepo
Pe: PK 60 min, 10,8 km, 5:34/km, KS 152 + lihaskunto 15 min
La: PK pitkä 2 h, 22 km, 5:29/km
Su: PK palauttava 45 min, 8 km, 5:38/km

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti