sunnuntai 31. tammikuuta 2016

HYVÄ TREENIVIIKKO 4/2016

Edellisessä treeniviikkokatsauksessa taisin todeta, että olipa kiva viikko. Ja tiedättekö mitä, sitä oli tämäkin viikko :) Edelleen suurin osa treeneistä oli onnistuneita ja useamman kerran sai tuntea itsensä voittajaksi :) Välillä tämä on kyllä tosi kivaa :) Alla kooste, mitä tämä viikko piti sisällään.

Tiistaina juoksin reippaan kympin hallilla ja tästä testijuoksusta kirjoittelinkin jo aiemmin. Lisää voit lukea täältä. Nähtäväksi jää pääsenkö lähelle tuota 4:30/km keskivauhtia kevään puolikkaalla!

Keskiviikkona ei edelleenkään saatu korispeleihin tarpeeksi porukkaa, joten päätin antaa jaloille kevyen päivän. Ulkoilin ensin koiran kanssa ja tein sen jälkeen 25 minuutin lihaskuntotreenin.


Torstaina en odottanut lenkiltä paljon. Pääsin juoksemaan vasta pari tuntia normaalia myöhemmin, olin jo vähän väsynyt ja nälkäinen ja lumisade sekä auraamattomat tiet eivät hirveästi houkutelleet. Lopulta lenkki oli kuitenkin aivan loistava :) Juoksu oli kevyttä ja sujui hyvin, vaikka lunta olikin satanut aika reippaasti. Tuntiin kertyi 10,5 kilsaa ja olo oli lenkin jälkeen aivan loistava. Perjantainakin juoksin peruskestävyyslenkin, tällä kertaa 70 minuuttia. Tämä oli viikon lenkeistä ainoa "vain" ok lenkki.

Lauantaina pidin lepopäivän, koska sunnuntai aamulle oli luvassa normaalia pidempi pitkis. Pitkät lenkit ovat olleet minulle aina haasteellisempia lenkkejä, mutta tänään meni tosi hyvin. Kilsoja kertyi jopa 28 ja aikaa meni 2:34. Yksin olisin tuskin pidentänyt lenkkiä noin pitkäksi, mutta nyt juoksuseuran yhteislenkillä oli kivasti juoksuseuraa. Juoksu sujui hyvin ja yllättävän hyvin sitä jaksoi noinkin pitkän lenkin tehdä. Meno ei hyytynyt lopussakaan vaan vauhti jopa hieman kasvoi loppua kohden. Onneksi valitsin aamulla vanhat nastat alle. Tiet olivat osittain aivan jäässä ja ilman nastoja juoksu olisi ollut turhan haastavaa.


Viikko meni siis hyvin. Suurimmat onnistumiset olivat tiistain reipas kymppi ja tämän päivän pitkis. Myös torstain lenkki yllätti positiivisesti. Ensi viikolla yritän tehdä enemmän lihaskuntotreeniä, koska tällä viikolla treenit jäivät jälleen vain yhteen kertaan.

Ma: Lepo
Ti: VK 10 km, 45 min 4:30/km + verkat n. 3 km
Ke: Lihaskunto 25 min
To: PK 60 min, 10,5 km, 5:42/km, KS 155
Pe: PK 70 min, 12,8 km, 5:29/km, KS 155
La: Lepo
Su PK pitkä 28 km, 2:34, 5:29/km, KS 158
Yht. n 64 km.

2 kommenttia:

  1. Sulla on ollut TAAS todella onnistuneita treenejä. Kehittävät ovat kehittäneet ja palauttavat palauttaneet. Onnseksi olkoon. Tiistain VK:ssa on ollut mahtava vauhti, niin kuin sunnuntain pitkällä lenkilläkin. Kesällä ennätykset paukkuvat varmasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Oli kyllä hyvä treeniviikko :) Lepo ja treeni ovat nyt olleet hyvin tasapainossa :) Tsemppiä lenkeille!

      Poista