tiistai 2. helmikuuta 2016

TAMMIKUU 2016

Tammikuu meni nopeasti, mutta treenien suhteen tosi hyvissä tunnelmissa :) Vuoden alusta aloin treenaamaan taas ohjelman mukaan ja joulukuuhun verrattuna treenit hieman kovenivat ja pitkät lenkit pitenivät. Treeni ja lepo tuntuivat kuitenkin olevan hyvin tasapainossa, koska suurin osa lenkeistä sujui hyvin eikä jalatkaan olleet pahemmin tukossa. Ainoastaan viime päivinä takareidet ovat olleet hieman jumissa liukkailla teillä juoksemisen seurauksena. Nastat piti laittaa uudestaan ostoslistalle, katsotaan löydänkö niitä enää mistään. 



Kuukauteen mahtui paljon onnistumisia ja jopa yllättävän hyviä treenejä ja välillä on tuntunut, että tästä hommasta on innostunut taas entistäkin enemmän :) Tammikuussa pakkasviikot toivat treeneihin oman haasteensa, mutta lopulta tuostakin ajasta selvittiin hyvin ja juoksin aiempaa enemmän hallilla ja juoksumatolla. Tammikuussa olin varannut koripallolle yhden treenipäivän viikossa, mutta pelit eivät toteutuneet kertaakaan. Muutoin treenit etenivät aika pitkälti suunnitelmien mukaan. Alla lisäinfoa tammikuun treeneistä:

  • juoksua keskimäärin 4krt/vko
  • kilsoja n. 50-64 km/vko
  • neljä mattotreeniä
  • kuusi hallitreeniä
  • pitkät lenkit: 1:45/1:30/1:49/1:52 ja 2:34
  • yhteensä kahdeksan vauhtikestävyys ja aerobisen kynnyksen treeniä
  • Viisi lihaskuntotreeniä
  • yhdet laktaattitestit ja yksi 10 km testijuoksu 
  • venyttelyä aina treenipäivinä ja rullailua ei päivittäin, mutta viikoittain
  • pitkät lenkin juoksin aina sunnuntaina ja lepopäivän pidin maanantaina
  • lepopäivinä ja välillä muulloinkin kevyitä kävelylenkkejä koiran kanssa



Tästä on nyt hyvä jatkaa kohti helmikuun treenejä. Tammikuussa lihaskuntotreenit jäivät vain yhteen kertaan viikossa, mutta yritän nyt tuplata määrän helmikuun aikana. Toinen tavoite helmikuulle on venyttää kaikki pitkät lenkit kahteen tuntiin. 

2 kommenttia:

  1. Sullahan on ollut loistavat treenit tammikuussa! Mä siirryn suosiolla salille juoksemaan pakkasilla ja liukkaalla. Eipä niitä kertoja ole tullut kaksi flunssan ja mahdottomien aikataulutusten vuoksi. Mutta kevättä kohti mennään, eli eiköhän mullakin ala olla pian kilometrejä alla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tammikuu meni hyvin, toivottavasti tämä meno jatkuu helmikuussakin :) Jospa hyvät juoksukelit nyt jatkuisivat, niin saataisiin kaikki hyvin kilsoja alle. Tsemppiä helmikuun treeneihin, toivottavasti flunssa on hellittänyt.

      Poista