tiistai 1. maaliskuuta 2016

HELMIKUU 2016

Helmikuussa juoksutti hyvin ja varsinkin ensimmäiset viikot olivat tosi kivoja. Tammikuuhun verrattuna kilsoja kertyi joka viikko enemmän ja hallitreeneissä tuntui, että vauhti on hieman parantunut alkuvuoteen verrattuna. Pääosin treenit sujuivat hyvin, vaikka loppukuusta meinasin jo lenkeillä kyllästyä lumeen, tuuleen, sateeseen, liukkaisiin tai auraamattomiin teihin... Hyvä fiilis helmikuusta kuitenkin jäi. Alla hieman lisäfaktaa menneestä kuusta:

  • Juoksua 5 krt/vko
  • Kilsoja 68-74 km/vko (tammikuussa 50-64)
  • Pitkät lenkit: 22km/23,4km/21,1km/30km. Tavoitteena oli venyttää kaikki pitkikset kahteen tuntiin ja siinä onnistuinkin, näistä lyhin lenkki oli haastavin hieman vaikean kelin vuoksi. Yhtään pitkistä ei tällä kertaa tarvinnut juosta yksin.
  • Reippaampia treenejä yhteensä kahdeksan
  • Seitsemän lyhkästä lihaskuntotreeniä. Tavoitteena oli tehdä kaksi treeniä viikossa, mutta viimeisellä viikolla jäin yhteen.
  • Pitkän lenkin juoksin aina sunnuntaina ja lepopäivän pidin maanantaina, tiistaisin juoksin hallilla viikon reippaimman treenin.
  • Kehonhuoltoon kuuluivat kävelylenkit, venyttelyt ja rullailut, lisäksi kävin kerran hieronnassa.


Kiva ja onnistunut treenikuukausi on siis takana, toivottavasti samanlaisia kuukausia on vielä edessäkin. Helmikuussa treeni painottui peruskestävyyteen, mutta maaliskuussa vauhtikestävyystreenin määrä kasvaa, koska jo ensi kuussa olisi edessä puolimaraton. Kun kovempia treenejä tulee lisää, on todennäköisesti hieman lyhennettävä pk-treenejä, etenkin pitkiä lenkkejä. Onnistuneiden treenien lisäksi toivon maaliskuulta pikaista kevään etenemistä. Vauhdikkaampia treenejä pitäisi nyt juosta hallin lisäksi ulkonakin, joten sulat tiet olisivat erittäin tervetulleita Kuopioonkin.

Tammikuun treenikoosteen pääset lukemaan tästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti