sunnuntai 27. maaliskuuta 2016

TREENIVIIKKO 12/2016

Alkuviikosta juoksu ei edelleenkään oikein kulkenut, mutta onneksi meno hieman parani loppuviikkoa kohden. Tiistaina juoksin kevyen 40 min hölkän ja kevyttä treeniä lähdin tekemään myös torstaina. Vaihtelun vuoksi suuntasin juoksemaan koiran kanssa jäälle. Kun katsoi tarkkaan mihin astui, pystyi siellä vielä melko hyvin juoksemaan, vaikka rannassa hieman meinasikin upottaa. Puolituntia meni jäällä ja loppumatka juostiin pientä metsäpolkua pitkin.


Koska alkuviikosta juoksu ei kulkenut, ajattelin perjantaina juosta vain kevyen lämmittely hölkän ja tehdä sen jälkeen lihaskuntotreenin. Lopulta juoksin kuitenkin tunnin, koska vihdoin juoksu tuntui hieman paremmalta. JES :) Lauantain lenkille ei ollut suunnitelmaa, mutta juoksu onneksi kulki paremmin kuin alkuviikolla, joten juoksin kevyen 90 minuutin lenkin. 


Tänään kävin lämmittelemässä reilun puolituntia ja tein sen jälkeen puolentunnin lihaskuntotreenin. Kuuden kilsan lämmittelyyn sisällytin kaksi puolenkilsan vetoa, koska halusin testata jokohan kovempi treeni onnistuisi. Vedot (4:07/4:17/km) tuntuivat vielä tavallista raskaammilta, mutta pitää katsoa joko ensi viikolle saisi taas vk-treenit mukaan kuvioihin. Toinen veto meni ensimmäistä paljon hitaammin, mutta kovahko vastatuuli taisi siinä hidastaa vauhtia. Tuulesta huolimatta tänään oli ulkona jo tosi keväistä ja jopa yllättävän lämmin juosta.

Ma: Lepo
Ti: PK 41 min, 7,3 km, 5:38/km, KS 156 + lihaskunto 15 min
Ke: Lepo
To: PK (jäällä, metsässä) 48 min, 6,8 km, 7:06/km, KS 149
Pe: PK 60 min, 10,6 km, 5:40/km KS 156
La: PK pitkä 90 min, 15,9 km, 5:40/km, KS 158
Su: PK 34 min, 6,1 km, 5:33/km, KS 164 (sis. vedot 2x500m) + lihaskunto 30 min

2 kommenttia:

  1. Tsemppiä ensi viikkoon! Toivon todella paljon, että juoksu alkaa sujua ja tuntumaan paremmalta. Kiire ei ole, mutta tiedän tunteen, kun olisi ihanaa päästä juoksemaan ja vähän kovempaakin. Nyt vaan etenet pikku hiljaa eteenpäin. Kevyempi jakso tekee myös hyvää ja näet kehityksen viimeistään silloin, kun juoksu alkaa kulkemaan. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Tosiaan nyt ei auta, kun kuunnella kroppaa ja treenailla sen mukaan.
      Kivaa uutta treeniviikkoa!!

      Poista