sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

TREENIVIIKKO 14/2016

Uusi treeniviikko alkoi kevyesti. Sunnuntaina olin käynyt salilla ja se tuntui kropassa, joten maanantaina hölkkäilin vain kevyesti puolituntia. Tiistaina en olisi ehtinyt kunnolla juoksemaan, joten ulkoilin vain koiran kanssa.


Koris on tänä vuonna jäänyt vähälle, mutta keskiviikkona pelailtiin pitkästä aikaa. Ennen korista ehdin treenata salilla hieman vajaan tunnin. Molemmat treenit sujuivat hyvin. Salilla innostuin treenaamaan enimmäkseen jalkoja eikä se jäänyt seuraavilla lenkeillä huomaamatta. Keskiviikkona ulkoilutin vain koiran, mutta torstaina suuntasin juoksemaan. Aloitin rauhallisesti ja jalat tuntuivat hieman tukkoisilta. Juoksu kuitenkin parani loppua kohden ja viimeiset kilsat menivät huomattavasti alkua reippaammin. Tästä innostuneena päätin lauantaina koittaa hieman reippaampaa lenkkiä. Jo lämmittelyssä vauhti oli vain hieman päälle 5 min/km ja se tuntui hyvältä, joten päätin jatkaa sillä koko lenkin. Juoksu oli helpompaa kuin moneen viikkoon, mutta syke nousi aika helposti, joten hieman hiljentelin välillä vauhtia. Juoksun jälkeen tein lyhkäsen vatsatreenin.

Tänään päätin treeniviikon 90 min lenkkiin. Viikon paras treeni oli lauantain kymppi. Ehkä ensi viikollakin pitää testata kulkisiko reippaammat lenkin hitaampia paremmin. Salitreeni oli myös kiva, joten sinne pitää yrittää ensi viikollakin.

Ma: PK 30 min, 5,1 km, 5:56/km
Ti: Lepo
Ke: Sali n. 55 min + koris 60 min
To: Lepo
Pe: PK 45 min, 8,11 km, 5:33/km, KS 158
La: PK 50 min, 10 km, 5 min/km, KS 168 + lihaskunto 15 min
Su: PK pitkä 90 min, 16 km, 5:39/km, KS 158

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti