maanantai 13. kesäkuuta 2016

MUUTTOVIIKON TREENIT

Huh, olipahan viikko. Viime viikolla siis muutettiin uuteen kotiin ja hommaa on riittänyt. Tämä näkyi selvästi myös juoksumäärässä, koska aikaa ja energiaa ei vaan riittänyt. No, viikko oli kuitenkin aktiivinen ja vaikka juoksukilsat jäivät vähäisiksi kertyi hyötyliikuntaa kuitenkin tarpeeksi. Voi olla, että tällä viikolla ei vielä helpota, mutta ehkä seuraava on jo sitten "normaalimpi" viikko ja juoksullekin jää enemmän aikaa. 

Maanantaina ja tiistaina kävin koiran kanssa kävelylenkeillä. Tiistaina oli niin kiva keli, että kävelyn jälkeen teki mieli testata sujuisiko hieman viime aikojen normi lenkkivauhtia reippaampi juoksu. Mihinkään kunnon vetoihin on tuskin enää järkevää alkaa, mutta tällaiset hieman reippaammat pätkät ovat kivaa vaihtelua. Noin vitosen kilsavauhdilla juoksin neljä puolen kilsan vetoa ja nämä menivät vielä silleen kivasti, ettei tosissaan tarvinnut yrittää, vaikka vauhdin tunsikin olevan reippaampaa kuin lenkeillä lähiaikoina. Vetojen välissä hölkkäilin 2-3 minuuttia ja siinä tuntui palautuvan hyvin. Pitäisi jatkossakin muistaa vaihdella treenivauhteja, vaikka vauhtiskaala onkin reippaasti kaventunut. 

Keskiviikkona tein puolentunnin lihaskuntotreenin ja sen seurauksena reidet olivatkin tukkoiset useamman päivän. Torstaina jatkoin koiran lenkitystä ja perjantaista sekä lauantaista tuli urheilun suhteen lepopäiviä.



Sunnuntaiaamuna tutustuttiin koiran kanssa uuteen asuinympäristöön kävellen. Hieman myöhemmin juoksentelin lähialueella noin tunnin ja vaikuttaa siltä, että kivoja reittejä on edelleen tarjolla.

Ma: Kävelylenkki 45 min
Ti: Kävelylenkki 40 min + vedot 4x500m, verkat 3km
Ke: Lihaskunto 30 min
To: kävelylenkki 45 min
Pe ja la: Lepo
Su: PK 63 min, 10,6 km, 5:54/km + kävelylenkki 45 min

6 kommenttia:

  1. Onnea uuteen kotiin! Ja jaksamista tavaroiden purkuun.
    Meillä on ollut yksi (väliaikainen) koti, jossa oli minun mielestä tosi tylsät lenkkireitit. Aina kun ajetaan siitä ohi, niin mietin, että onneksi ei asuta täällä. Tärkeitä juttuja! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon :) Parasta on ehkä se, että metsä ja vesi on edelleen lähellä, helpottaa arkea aika paljon koiran kanssa.
      Heh, hyvä että ette enää asu tuossa kodissa, jos reitit ovat olleet noin tylsät :)

      Poista
  2. onnea uuteen kotiin mihis päin jos saan kysyä muutitte.

    VastaaPoista
  3. Löytyipä mielenkiintoinen blogi! Innolla jään seuraamaan. Onnittelut vauvauutisesta ja uuteen kotiin myös.
    Itselläkin toiveissa vauva, mutta koska sitä ei (vielä ainakaan) kuuluu, niin seuraavaan juoksutapahtumaan olen jo ilmoittautunut. Sellaista kyselisin, että oletko pitänyt sykkeen lenkillä alhaisempana raskauden vuoksi? Joskus olen lukenut, ettei syke saisi nousta lenkillä yli 150, koska sikiön hapensaanti voi tällöin vaikeutua. Toisaalta monesti kuulee sanottavan, että kunhan kuuntelee omaa kehoa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ja kiva, että löysit tänne :)

      Tuosta sykerajasta olin minäkin lukenut ja sen vuoksi siitä neuvolatädeiltä ja lääkäriltäkin heti kyselin. Vastaukseksi sain, että juoksua voin jatkaa niin kuin tähänkin asti eikä sykkeestä tarvitse välittää. Toki omaa vointia tulee kuunnella ja kovimmat maksimitreenit ja maratonit kehoitettiin jättämään väliin. Vauhti on toki hidastunut muutenkin, mutta tietoisesti olen hidastanut sitä entisestään, jos on tuntunut että hengästyn liikaa. Välillä olen myös kävellyt isompia ylämäkiä, mutta ehdottomana rajana en tuota 150 ole noiden neuvojen vuoksi pitänyt.

      Tsemppiä sinulle treeneihin ja tuleviin kisoihin! Toivotaan parasta myös vauvahaaveiden suhteen :)

      Poista