sunnuntai 26. kesäkuuta 2016

TREENIVIIKKO 25/2016

Tällä juhannusviikolla treenejä kertyi edelliseen pariin viikkoon verrattuna ihan kivasti, vaikka ajoittain väsymys taas vaivasikin. Nyt olen lähialueelta löytänyt aika kivoja reittejä, eikä lenkit taitu enää pääosin asfaltilla. Uudet reitit kulkevat ainakin osittain hiekkateillä ja ehkä jatkossa enemmän myös poluilla, kun ne vihdoin tänään tästä lähettyviltä löysin.

Viikko alkoi maanantaina noin kahdeksan kilsan lenkillä. Semmosta perusmenoa oli tämä. Tiistaina oli jo aika lämmin, eikä me koiran kanssa oikein tykätä hellelenkeistä, joten ulkoiltiin vain kevyesti sen verran, että käytin koiran uimassa. Ulkoilun jälkeen tein viikon ainoan lihaskuntotreenin.

Keskiviikkona juoksin puolituntia ja oli vähän vaikeaa, jotenkin yllättävän raskasta eikä lämmin keli helpottanut menoa. Torstaina pidin juoksusta lepoa ja käveltiin koiran kanssa vajaa tunti. Perjantaina oli odotettu vapaapäivä, joka alkoi pitkien unien jälkeen puolentunnin kävelylenkillä. Päivällä juoksin kolme varttia. 

Viikon parhaat lenkit tein viikonloppuna. Lauantaiaamuna käveltiin koiran kanssa tunnin lenkki. Ilmeisesti juhannuksen vuoksi oli todella hiljaista ja rauhallista ja nähtiin tunnin aikana vain muutama ihminen. Reittimme kiersi osittain rantoja pitkin ja sekä maisemat että keli olivat aivan loistavat :)


Tänään käveltiin koiran kanssa aamulla taas tunnin lenkki ja nyt vihdoin löysin lähialueen polutkin. Näitä polkuja lähdin hieman testaamaan päivän juoksulenkillä. Hieman helteinen keli arvelutti, mutta lopulta juoksu sujuikin paremmin kuin lähiaikoina eikä lämpö tällä kertaa haitannut yhtään. Juurakkoisilla ja kivisillä poluilla taittui ensimmäiset 20 minsaa, jonka jälkeen matka jatkui vaihtelevasti asfaltilla ja hiekkateillä. Metsässä kävelin muutamat isommat ylämäet, koska syke tuntui selvästi nousevan. Tällä kertaa tuntiin kertyi vain yhdeksän kilsaa hitaan metsäosuuden vuoksi. Kilsoista kuitenkin viis, tämä oli viikon paras lenkki ja nyt elän toivossa että seuraavatkin lenkit sujuisivat tähän tapaan, koska juoksu oli helpompaa kuin aiemmin.




Ma: PK 50 min, 7,9 km, 6:19/km
Ti: Lihaskunto 20 min
Ke: PK 30 min, 5 km, 6:00/km
to: Kävelylenkki 52 min
Pe: PK 46 min, 7 km, 6:31/km + kävelylenkki 30 min
La: Kävelylenkki 60 min
Su: PK 60 min, 9 km, 6:42/km + kävelylenkki 60 min

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti