sunnuntai 10. heinäkuuta 2016

TREENIVIIKKO 27/2016

Tällä viikolla juoksut sujuivat hieman aiempaa paremmin. Ehkäpä juuri sen takia, että maltoin hidastaa vauhtia entisestään ja siten juoksukin tuntui pääosin kevyemmältä. Tosin tällä viikolla huomasin myös sen, että palautuminen taitaa nyt ottaa hieman enemmän aikaa. Vaikka treenit eivät kovia olekaan, on jalat välillä väsyneen oloiset ja usein lenkkien alussa aika kankeat. Pitäisikin malttaa venyttää lenkkejä aina hieman pidemmiksi, koska yleensä juoksu paranee loppua kohden ja jalat tuntuvat loppua kohden paremmilta kuin lenkin alussa.

Viikon ensimmäisen lenkin juoksin tiistaina. Vauhti oli aiempaa hitaampaa ja tuntuikin selvästi kevyemmältä ja välillä jopa siltä etten hengästy ollenkaan. Alussa jalat olivat yllättävän väsyneet, mutta vertyivät loppua kohden. Kiva tunnin lenkki :)

Keskiviikkona käveltiin koiran kanssa lyhkänen lenkki ja sen jälkeen tein 20 minuutin lihaskuntotreenin. Torstaina juoksin kevyesti 40 minuuttia ja perjantaina pidin lepopäivän.


Eilen iltapäivällä iski flunssa, joten aamupäivän treenit jäivät viikon viimeisiksi. Aamulla kävelylenkki koiran kanssa ja hieman myöhemmin juoksulenkki. Juoksu sujui melko kivasti, samalla tavalla kuin koko viikon lenkit. Tänään oli tarkoitus vielä juosta ja tehdä lihaskuntotreeni, mutta flunssan vuoksi taitaa tulla nyt muutaman päivän treenitauko. Hieman huono aloitus lomalle, mutta jospa tämä parin päivän levolla menisi ohitse.

Ma: Lepo
Ti: PK 60 min, 9,2 km, 6:30/km
Ke: Kävelylenkki 35 min + lihaskunto 20 min
To: PK 41 min, 6,5 km, 6:17/km
Pe:  Lepo
La: PK 52 min, 8,5 km, 6:10/km + kävelylenkki 30 min
Su: Flunssa

2 kommenttia:

  1. Olet kyllä mahtava esimerkki siitä, miten juoksua voi jatkaa raskauden edetessäkin. =) Tsemppiä treeneihin ja onnea loppuodotukseen!

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Vielä ei ole juostessa mitään vaivoja tullut, joten toivottavasti tätä voi jatkaa vielä useamman viikon.
    Tsemppiä sullekin kesän treeneihin :)

    VastaaPoista