sunnuntai 28. elokuuta 2016

TREENIVIIKKO 34/2016

Tällä viikolla ei ollut mitään erityistä kytöä juoksulenkeille, vaikka molemmat tehdyistä lenkeistä kivasti sujuivatkin. Pääasia kuitenkin, että tulee jotenkin liikuttua ja ihan hyvä treeniviikko tästä tulikin.

Maanantaina vettä tuli kaatamalla, joten ulkoilutin koiran vain pikaisesti ja päädyin lihaskuntotreeniin. Viime viikolla lihaskuntotreenit jäivät tekemättä, joten tämä olikin ihan hyvä startti uudelle viikolle. Kyykyt taisivat olla aika tehokkaita, kun tuntuivat jaloissa pari päivää.

Tiistaina suuntasin lyhyelle juoksulle metsään. Poluilla ei juuri matkaa kerry, mutta eipä sillä tällä hetkellä olekaan mitään merkitystä. Vatsa on taas kasvanut lisää ja tuntuu nyt painavan aiempaa enemmän palleaa ja keuhkoja. Tämä tuntuu voimakkaampana hengästymisenä etenkin ylämäissä ja portaita noustessa. Niinpä tälläkin kertaa kävelin metsässä isoimmat ylämäet. 


Keskiviikkona pyöräilin töistä kotiin 11 kilsaa ja matka tuntuikin yllättävän paljon "urheilulta" :) Ylämäkiähän täällä riittää ja ne tuntuivatkin ihan kivasti reisissä. Jopo ei ole mikään pitkän matkan pyörä, mutta kyllä tuolla lopulta ihan kivan urheilusuorituksen sai. Kotiinpäästyä vaihdoin pyörän koiraan ja käytiin kävelemässä 40 minuuttia.

Torstai oli lepopäivä ja perjantaina suunnattiin koiran kanssa juoksu/kävelylenkille. Poluilla juostiin, poislukien isoimmat ylämäet ja lyhkäsemmät asfalttipätkät käveltiin. Kivan lepposta menoa oli tämä.

Lauantaina pidin lepopäivän. Aamulla ehdittiin kuitenkin ennen päivän muuta ohjelmaa tehdä koiran kanssa 40 minuutin lenkki, kun unta ei taaskaan riittänyt kuutta pidempään. 

Tämän päivän treenit koostuivat kävelylenkeistä ja lihaskuntotreenistä. Aamulla käveltiin koiran kanssa tunti ja päivällä tein puolentunnin lihaskuntotreenin. Takareidet melkein kramppasivat jalkaliikkeissä, joten lyhkänen kävelylenkki treenin jälkeen toimi tällä kertaa hyvänä loppuverryttelynä. 

Ma: Lihaskunto 25 min
Ti: Polkujuoksu 30 min, 3,9 km, 7:48/km
Ke: Pyöräily 11 km + kävelylenkki 40 min
To: Lepo
Pe: Juoksu/kävelylenkki 45 min, 5 km, 9:05/km
La: Kävelylenkki 40 min
Su: Kävelylenkit 60 min + 35 min + lihaskunto 30 min

3 kommenttia:

  1. Hei! Löysin blogisi ihan vasta, kun aloin kaipailla muiden kokemuksia juoksuharjoittelusta ja puolimaratonille valmistautumisesta. Aiemmista blogipostauksistasi on ollut minulle jo paljon iloa ja varmasti tulee jatkossakin olemaan. Itse olen juossut nyt vuoden aktiivisemmin ja takana on vasta kaksi puolimaratonia. Oma ennätykseni on 1.43 ja sen parantaminen tuntuu vielä mahdottomalta, mutta esimerkkisi valaa uskoa minuunkin.

    Kiitos blogista ja mukavaa odotusta sinulle!

    T. Marja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marja viestistäsi ja kiva, että olet löytänyt blogin pariin :)Kun tänä vuonna pitää nyt treenailla kevyemmin, on hienoa, että olet löytänyt vanhat postaukseni ja saanut niistä inspiraatiota.

      Varmasti ennätyksesi vielä paranee, kun olet noin hienon ajan saavuttanut jo vuoden aktiivisemman harjoittelun jälkeen. Sopivasti vain kroppaa kuunnellen sekä treeniä että lepoa, niin hyvin tulee menemään. Hyviä treenejä syksylle :)

      Poista