sunnuntai 4. syyskuuta 2016

TREENIVIIKKO 35/2016

Viikko oli tuttuun tapaan sekoitus kävelyä, juoksua ja hieman lihaskuntotreeniä. Kävelylenkit tein koiran kanssa maanantaina, keskiviikkona ja lauantaina. Lyhkäsen lihaskuntotreenin tein keskiviikkona, mutta ikävä kyllä se jäi viikon ainoaksi kerraksi.


Juoksemassa kävin tiistaina ja perjantaina. Molempina päivinä juoksin noin viisi kilsaa, tiistaina yhtämittaisesti ja perjantaina vuorotellen kävelyä ja juoksua. Perjantain juoksut ja kävelyt jaoin niin, että ensin juoksin kaksi kilsaa ja kävelin puoli kilsaa, tämän tein kahdesti ja loppuun juoksua kilsa ja taas kävelyä noin puoli kilsaa. Raskaana ollessa juoksu on tuntunut rankimmalta pohkeissa ja ainakin nyt nuo kävelypätkät juoksun välissä tuntuivat hyvältä. Voisin kuvitella, että nämä juoksun ja kävelyn yhdistelmät sopisivat hyvin myös aloitteleville juoksijoille. Kävelyllä saa hyvin kevennettyä treeniä ja nuo pätkäthän voi säätää itselle sopiviksi ja esim. viikkojen edetessä lisätä juoksua ja vähentää kävelyä.


Tänään treenit jää välistä, kun eilen illalla alkoi kurkku tuntua hieman karhealta. Nyt toivon, että miehen sairastama flunssa ei tarttuisi pahemmin minuun, vaan menisi pienellä huililla ohitse ennen kuin kunnolla alkaakaan.

Ma: Kävelylenkki 50 min
Ti: Juoksu 35 min, 5,2 km, 6:49/km
Ke: Kävelylenkki 35 min + lihaskunto 15 min
To: Lepo
Pe: Juoksu/kävelylenkki 50 min; juoksua 5 km ja kävelyä 1,7 km
La: Kävelylenkki 50 min
Su: Lepo

3 kommenttia:

  1. Mukava nähdä kuvia sinusta! ja hienoa että urheilet edelleen.
    Itsekin juoksin ennen raskautta (ja nytkin jonkin verran), mutta alkuraskauden järkyttävä pahoinvointi on vetänyt kyllä tiukille. Kuvittelin että liikunnan avulla säästyn siltä mutta valitettavasti toisin kävi. Jospa helpottaisi pian ja pääsisi taas uudella innolla rauhallisille lenkkipoluille. Pitäisi ottaa sinusta mallia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Tuo alkuraskaus voi kyllä ottaa niin tiukille, että silloin urheilu jää helposti vähemmälle. Itse olin välillä niin väsynyt, että lenkit jäivät aiottua lyhemmiksi tai aina ei jaksanut lähteä ollenkaan.

      Toivottavasti olosi pian helpottaa ja pääset taas liikkumaan. Hyvää odotusta :)

      Poista