maanantai 17. lokakuuta 2016

TREENIT MAMMALOMALLA 1. VIIKKO

Liikkuminen on pääsääntöisesti kävelyä, joten varsinaisista treeneistä on turha enää puhua, mutta tässä kuitenkin koostetta viime viikon liikkumisista. Edellisistä viikoista viime viikko poikkesi siinä, että odotettu äitiysloma alkoi. Etukäteen kuvittelin, että energiaa riittäisi varmaan vaikka mihin, kun kahdeksan tunnin työpäivä jää päivän ohjelmasta pois. Ihan odotuksen kaltainen olo ei kuitenkaan ollut, vaan joinakin päivinä jopa yllättävänkin väsynyt. Vatsa tuo selvästi oman haasteensa jaksamiseen ja välillä esim. kun on tehnyt parisen tuntia kotihommia, huomaa tarvitsevansa jo lepotauon. Tapana on kotonakin puuhailla kaikenlaista, mutta onneksi nyt lomalla voi pääosin levätä silloin kun siltä tuntuu. Varmistaakseni riittävän levon varustauduin lomaan muutamalla kirjalla ja sarjalla :)

Kaikki viikon kävelylenkit tein taas koiran kanssa. Maanantaina käveltiin aamulla puolituntia ja päivällä viitisenkymmentä minuuttia. Tiistaiaamuna pyöräilin kirjastoon (n. 13 km) ja yllättävän raskasta pyöräily taas oli. Kelikin oli aika hyinen, joten kaikista paras reissu tämä ei ollut, mutta saipahan kroppa hieman vaihtelua kävelyyn. Iltapäivällä ulkoiltiin koiran kanssa kevyesti puolituntia. 


Keskiviikko ja torstai aamuina käveltiin kolmen vartin lenkit. Torstaina aika pian aamulenkin jälkeen pyöräilin (n. 10 km) neuvolaan toiselle ja todennäköisesti viimeiselle lääkärikäynnille. Kaikki mittaukset (verenpaine, hemoglobiini ym.) olivat edelleen onneksi kunnossa. Vauvakin on pää alaspäin ja kuulemma niin alhaalla ettei ihmekään, jos kävellessä välillä painaa jo hieman ikävästi. Iltapäivällä ulkoiltiin koiran kanssa jälleen puolituntia. 

Perjantai ja lauantai aamut aloitettiin reilun tunnin lenkeillä. Sunnuntai käynnistyi puolestaan puolentunnin lenkillä ja päivällä käveltiin vielä tunti. 


Minulla on käytössä Polarin V800 sykemittari, joka seuraa myös aktiivisuutta ja esim. askelia. Nyt lomalla olen pyrkinyt pitämään mittaria kokoajan ja on ollut mielenkiintoista seurata miten askelia kertyy. Viime viikolla jäin tiistaina hieman 10 000 askeleesta, kun ohjelmassa oli vain puolentunnin lenkki pyöräilyn lisäksi, mutta muina päivinä tuo määrä ylittyi selvästi. Vaikka näillä liikkumisilla ei kuntoa kohotetakaan, eikä se tietenkään nyt ole tavoitteenakaan, niin jospa tässä kuitenkin peruskunto pysyisi jollain tasolla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti