torstai 9. maaliskuuta 2017

JUOKSUKAVERIKIRJA/HAASTE

Marikalle kiitos Takomorunnersien juoksukaverikirjahaasteesta. Tässäpä alla minun vastaukseni:

Kuka olet?
Olen Piia ja tässä kuussa pääsisin jo ilmoittautumaan uuteen sarjaan eli N35!

Missä päin vaikutat?
Asun Kuopiossa, kotoisin olen Siilinjärveltä.

Lempiruokasi?
Lohi ja ruokaisat salaatit. Olen kyllä kaikkiruokainen ja tykkään testata uusia reseptejä.

Mitä harrastat?
Juoksu on pitkään ollut ykkösharrastus ja on sitä edelleen. Ylimääräistä aikaa ei juuri nyt hirveästi ole, mutta blogin, koiran ja jossain määrin myös ruuan ja leivonnan voisi kai lukea harrastuksiin.

Mitkä on lempilajisi?
Yllättyykö joku, jos sanon, että juoksu :)

Kerro lempparikisasi, jos sellainen on:
Mitään tiettyä lempikisaa ei ole. Pääosin olen juossut pienissä kisoissa ja niissä kaikissa olen viihtynyt. Toivottavasti tänä vuonna pääsen testaamaan jotain uutta kisaa.


Mikä on paras juoksutuloksesi?
Paras juoksutulos on Joensuussa v. 2015 juostu puolikas aikaan 1:36:46.

Mikä on mielenpainunein liikuntahetkesi?
Kun 2013 aloitin hieman säännöllisemmän kisailun, juoksin Joensuussa puolikkaan aikaan 1:51:44. Kisaan ja aikaan olin tuolloin tosi tyytyväinen ja vaikka puolikkaan tulos on tuosta parantunutkin ihan samanlaista fiilistä en ole enää kokenut.

Mitkä ovat vahvuutesi liikkujana?
Varmaan se,  että olen melko ahkera harjoittelija ja tykkään kovista treeneistä. Siitäkään ei ole haittaa, että liikkuminen on elämäntapa, enkä voisi kuvitella olevani ilman sitä.

Entä heikkoutesi?
Juoksutekniikassa olisi paljon kehitettävää. Askeleeni on liian pitkä ja matala ja asentokin turhan istuva. Näitä vaan on vaikeampi muuttaa, kuin miltä se kuulostaa. Tarvitsisin jonkun kädestä pitäen neuvomaan näissä asioissa, vapaaehtoiset saa ilmoittautua :)

Jos saisit lisätunteja vuorokauteen..?
Jostain syystä tällä hetkellä tulee ensimmäisenä mieleen nukkuminen :) Lisäksi varmaan liikkuisin monipuolisemmin ja mm. lukisin ja kokkaisin.

Mitä haaveita sinulla on juoksun suhteen?
Toivottavasti saan juosta vielä vuosia ilman pahoja vaivoja, parantaa juoksutekniikkaa sekä juoksuaikoja.

Missä maassa haluaisit juosta?
Haavetta tämän suhteen ei ole. Tähän mennessä olen juossut kaikki kisani Suomessa. 2015 olin ilmoittautunut Prahan puolikkaalle ennätys mielessä, mutta silloin kisa jäi sairastelun vuoksi juoksematta.

Keksi itsellesi supersankarinimi seuraavaa juoksukisaa varten:
Vielä en ole seuraavaa kisaa päättänyt ja hieman kamppailen sen kanssa viitsinkö näillä vauhdeilla vielä kisoihin osallistua. Ensimmäisessä kisassa voisinkin siis olla PP eli PiiaPerässähiihtäjä :)

4 kommenttia:

  1. Ai nyt pääset jo kovien naisten sarjaan. :) Perässähiihtäjänä tuskin kauaa viivyt! Tsemppiä treeneihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä, kyllä täältä vielä noustaan :)

      Poista
  2. Kivoja vastauksia! -Perässä hiihtäjä et todellakaan ole! Sinulla on vain tavoitteet korkealla.. Olen ihan varma, että juokset jo ennätyksiäsi tänä vuonna - jos haluat! =)

    Itse olen ollut vähän samanlainen, en haluaisi itselleni virallista kilpailuaikaa puolikuntoisena.. niinpä olen pohtinut joskus osallistuvani "peitenimellä" vähän kuin puolihuumorilla.. Tsemppiä treeneihin! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, aika hauska tuo peitenimi :) olen ollut aina sitä mieltä että kisoihin voi osallistua vaikka ei parhaassa kunnossa olisikaan. Siltikin nyt oma osallistuminen on epäilyttänyt, mutta eiköhän sitä kuitenkin keväällä jossain kisoissa olla.
      Tsemppiä sinnekin kevään treeneihin! Täällä jo paljon asfalttia näkyvissä, vaikka loskaa ja jäätäkin vielä riittää.

      Poista