tiistai 18. huhtikuuta 2017

KILSAN JA KAHDEN VETOJA

Jes, lähtipä uusi viikko eilen käyntiin taas hyvällä treenillä :) Viime viikolla viikon reippaampi treeni oli kymmenen kilsan lenkki, joten tällä viikolla palasin taas vetojen pariin. Ensin juoksin kaksi kahden kilsan vetoa ja niiden perään neljä kilsan vetoa. Treenin kokonaispituus oli 12 kilsaa, kun alkuun ja loppuun hölkkäilin noin kilsat ja vetojen välissä aina parisen minuuttia.

Tavoitteena oli pitää kahden kilsan vetojen vauhdit lähellä 5min/km ja kiristää vauhtia sitten kilsan vedoissa. Molempien kahden kilsan vetojen keskivauhti oli 4:55/km, joten aika lähelle tavoitetta mentiin. Juoksu sujui näissä aika kivasti eikä tuo vauhti tuntunut liian kuormittavalta. Jonkin verran matkalle osui ylämäkiä ja vastatuulta, mutta tuon keskivauhdin pystyi säilyttämään, vaikka hieman olikin lisähaasteita.


Kilsan vetojen määrää en päättänyt etukäteen, mutta kaksi oli minimitavoite. Kahden jälkeen kuitenkin tuntui, että vielä jaksaa juosta, joten päätin juosta vielä yhden. Tämä kolmas veto oli kuitenkin niin alamäkivoittoinen, että sen perään oli juostava vielä yksi. Viimeinenkin veto alkoi loivalla laskulla, mutta viimeiset 400 metriä oli loivaa nousua, joten niin "helppo" se ei ollut kuin edellinen. Oletin, että nousun vuoksi vauhti tulisi hiipumaan loppua kohden, mutta lopulta tsemppasin sen verran, että keskivauhti hieman nousikin loppua kohden. Vetojen keskivauhdit olivat 4:40/4:38/4:26/4:27/km. Aika huippu fiilis oli treenin jälkeen. En olisi etukäteen taas uskonut, että vielä ihan noin reippaisiin vauhteihin pääsisin lopussa. Juoksu tuntui toki reippaalta ja etenkin viimeisessä piti jo tsempata, mutta liian pahalta ei kuitenkaan tuntunut. Jes, tämä oli siis hyvä aloitus viikolle. Nyt pari kevyempää treenipäivää ja loppuviikolla toivottavasti toisen kehittävän treenin pariin pitkiksen merkeissä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti