maanantai 3. huhtikuuta 2017

TREENIVIIKKO 13/2017

Viime viikolla aloitin juoksutreenit tiistaina. Lumi tosin sotki suunnitelmia eikä vaunujen kanssa juoksusta tullut oikein mitään. Yöllä ja aamulla oli tullut niin paljon lunta, että parin kilsan yrittämisen jälkeen piti luovuttaa ja kävellä kotiin. Tylsä juttu, mutta ainakin hyvän lämmittelyn sai pienelle lihaskuntotreenille.


Keskiviikkona juoksin vauhtikestävyystreenin ja jälleen tämä oli viikon treeneistä paras. Tällä kertaa juoksin ensin viisi kilsaa ja sen perään kaksi puolen kilsan vetoa. Vitosen juoksin niin, että kiristin hieman vauhtia aina kilsa kilsalta. Kilsojen vauhdit olivat 5:05/5:01/4:51/4:50/4:46/km. Tähän mennessä olin juossut vk-treeneissä vain vetoja, joten hieman vaikea oli arvioida, mikä vitoselle olisi oikea aloitusvauhti. Toki juoksu tuntui reippaalta, mutta ei liian kovalta joten vauhtikin taisi lopulta olla sopivaa. Vitosen jälkeen hölkkäilin pari minuuttia ja juoksin sitten vielä vedot. Vetojen vauhdit olivat 4:18 ja 4:29/km. Nämä jaksoi vielä ihan hyvin juosta vitosen jälkeen. Vauhdit vain näyttävät todellisuutta reippaammilta, koska molempien kohdalle osui laskua. Verryttelyjen kanssa koko treenin pituus oli 9.3 km. Parasta näissä reippaammissa treeneissä on se, että näissä tuntee oikeasti juoksevansa eikä meno ole vain sitä hidasta hölkkää. Näiden jälkeen olotila kropassakin on parempi kuin perus pk-lenkkien jälkeen.

Torstaina juoksin palauttelulenkkinä 6,7 kilsaa koiran ja vaunujen kanssa. Hieman edellisen päivän reippaampi treeni tuntui jaloissa, mutta kevyt juoksu tuntui ihan hyvältä.

Viikon pitkiksen juoksin lauantaina. Hieman nihkeää on näiden pitkiksien juoksu ollut viime viikkoina ja hieman samalta tuntui nytkin. Halusin kuitenkin saada puolitoista tuntia taas täyteen, joten päätin sen juosta, vaikka mistään juoksuflowsta ei ollut tietoakaan. Mittarin kanssa oli puolimatkan jälkeen ongelmia, joten tarkkaa lenkin pituutta en saanut, mutta todennäköisesti matkaa kertyi noin 15-16 kilsaa.

Ihan ok treeni viikko, mutta parempi siitä olisi tullut, jos olisin tuohon tiistaille saanut vielä kunnon lenkin tehtyä. Juoksun lisäksi tuli  taas vaunuteltua ja lihaskuntotreenejä tein hieman paremmin kuin edeltävinä viikkoina.

2 kommenttia:

  1. Terveisiä Tampereelta, nyt on jo jokunen viikko mennyt niin että viikon paras treeni on ollut juoksuvedot. Mitähän kummaa siinä tapahtuu, kun talvella ne ovat niiiiin inhottavia ja keväällä voisi mennä pelkillä intervalleilla? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä näitä on keväällä kivempi juosta. Johtuu varmaan siitä, että tiet on sulat ja siten juoksu sujuu paljon paremmin. Täällä on vielä lunta, mutta tiet on nyt pääosin sulat :) Huomenna olisi tarkoitus taas juosta reippaammin. Hyviä intervalleja sinnekin :)

      Poista