tiistai 2. toukokuuta 2017

TREENIVIIKKO 17/2017

Viime viikolla kävin juoksemassa kolme kertaa. Viikko sisälsi useamman tavallista huonommin nukutun yön, joten useammin en juoksemaan edes yrittänyt. Joka päivä tuli kuitenkin ulkoiltua ja muutamana päivänä jumpattuakin, joten ihan hyvä viikosta kuitenkin tuli.

Maanantaina lähdin lenkille sillä fiiliksellä, että jos kulkee niin voisin juosta pitkiksen. Jalat olivat kuitenkin yllättävän tukkoiset eikä juoksu oikein kulkenut, joten pitkä lenkki oli hyvä jättää viikonlopulle. Ehkä lauantain kisa painoi vielä jaloissa tai sitten ei vain muuten ollut paras juoksupäivä. Päivän lenkin pituus oli 11,5 kilsaa (5:41/km)


Keskiviikkona juoksin vauhtikestävyystreenin ja jälleen tämä oli viikon treeneistä paras. Treeni oli tällä kertaa 5km+3x1km. Vitonen oli ajatuksena juosta noin 5min/km vauhdilla, mutta se menikin helposti aikaan 4:46/km. Koska vitonen meni niin helposti, lyhensin kilsojen hölkkäpalautukset kahdesta minuutista minuuttiin. Kilsat menivät aikaan 4:32/4:32/4:27/km. Koko treeni sujui siis yllättävän hyvin ja vauhdikkaammin kuin etukäteen ajattelin. Toki etenkin viimeisessä vedossa piti jo tsempatakin kun vedin sitä räntäsateessa vastatuuleen, mutta hyvä fiilis treenistä kuitenkin jäi. Verryttelyjen kanssa mittaa kertyi 10.5 km. Vauhdikkaampien treenien jälkeen tarvitsee usein lepopäivän tai vain kevyen palautteluhölkän, tälläkin kertaa takareidet olivat torstaina hieman tukkoiset.

Lauantaina juoksin viikon viimeisimpänä lenkkinä pitkiksen (16,2 km, 5:43/km). Tämä oli ihan ok juoksu, mutta ei näissä peruskestävyystreeneissä vain ole sitä samaa fiilistä kuin vauhtikestävyystreeneissä. Pitää yrittää tällä viikolla testata esim. kiihtyvää pk-lenkkiä, jospa saisin sillä lisää mielekkyyttä näihin rauhallisempiin lenkkeihin.

2 kommenttia:

  1. Huimat on vauhdit! Tykkään muuten itsekin vk-treeneistä nykyään tosi paljon. Muistelen joskus, miten tsemppasit minua, että kyllä niistä alkaa tykkäämään. Totta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa, että tsemppaus on toiminut :) Vk-treenit on kivoja ja aika oleellisiakin, jos tahtoo vauhtia kasvattaa. Vielä kun saisi pk-lenkit sujumaan yhtä mielekkäästi niin ois hyvä.

      Poista