tiistai 19. syyskuuta 2017

VÄHÄN AIKAA ENEMMÄN VAUHTIA

Tänään aikaa treeniin oli rajoitetusti, noin 45 minuuttia. Halusin juosta vauhtikestävyystreenin, joten päädyin juoksemaan hieman tavallista reippaammin, jotta saisin tuossa ajassa kuitenkin kunnon treenin tehtyä. Alkuun hölkkäilin kilsan ja sen perään juoksin kuusi kilsaa 4:30/km vauhdilla. Ensimmäisen kilsan jälkeen juoksu alkoi sujua odotuksia paremmin ja keskivauhtikin oli lopulta parempaa kuin etukäteen suunnittelin. Jos lähiaikoina on tuntunut, että vauhtitreenit ovat hieman vaikeita, niin nyt kulki sitten puolestaan odotuksia paremmin. Toki tuo vauhti tuntui mutta ei kuitenkaan liian pahalta. Jes, olipa kivaa :)

Treenin loppuun juoksin vielä kaksi puolen kilsan vetoa maksimikestävyysalueella. Näiden vetojen vauhdit olivat 3:59 ja 4:15/km. Vauhtien ero johtuu taas siitä, että ensimmäinen alkoi loivalla laskulla ja toinen päättyi tähän samaan nousuun. Nämäkin vedot toki tuntuivat reippailta, mutta lyhyyden vuoksi en ollut niin jälkeen ihan rikki. Kilsan hölkkäilin kotiin ja olipa hyvä olo treenin jälkeen. Nyt toki tuntuu jo hieman jaloissakin, mutta hyvin sujuneesta treenistä saa kyllä aina kivasti energiaakin. Näitä treenejä on ollut ikävä.


Jos aikaa treeniin on vähän, suosin usein vauhdikkampia treenejä. Ne vievät kuntoa eteenpäin ja niiden jälkeen tuntee tehneensä jotain, toisin kuin, jos vain hölkkäilisi esim. tuon 45 minuuttia. Vaikka välillä joutuu hieman säätämään, niin halutessaan liikkumiseenkin usein löytyy aikaa. Toki aina ei treenillekään tarvitse löytää aikaa. Huomenna minulla on hieman vastaava tilanne kuin tänään ja sen sijaan, että yrittäisin mahduttaa juoksua johonkin väliin, taidan tällä kertaa vain nauttia lepopäivästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti