maanantai 9. lokakuuta 2017

KEVYT VIIKKO

Viikko sitten sunnuntaina juoksin puolikkaan, joten viime viikon liikuin tavallista kevyemmin. Ei puolikkaasta palautumiseen koko viikkoa tarvitse, mutta suurempaa hinkua ei nyt ollut pitkikselle eikä koviin treeneihin, joten siksi tällä kerta näin. 

Maanantaina ja tiistaina vaunuteltiin tunnin lenkit ja keskiviikkona käveltiin osa kerhomatkasta, mutta varsinaista lenkkiä ei tehty. Alkuviikosta puolikas tuntui vielä hieman jaloissa, mutta pian kisasta kuitenkin palautui. Ensimmäisen lenkin juoksin vasta torstaina, kun juoksin vaunujen kanssa muskarista kotiin noin 30 minuuttia. Kello jäi kotiin, joten tarkempia tietoja lenkistä ei ole, mutta pituus oli varmaan hieman reilut viisi kilsaa.

Koska alkuviikko oli ollut niin kevyt, alkoi perjantaina jo tehdä enemmän mieli juoksemaan. Tavoitteena kuitenkin oli, että kisan jälkeen panostaisin lihaskuntotreeneihin enemmän ja siten vaihdoin nyt juoksun kotitreeniksi. Puolen tunnin kokovartalotreeni teki hyvää ja kyykyt tuntuivat jaloissa vielä eilenkin. Välillä hartiat ja selkä ovat olleet jumissa, lenkillä on tuntunut, että jaloista puuttuu voimaa ja keskivartalokin voisi olla paremmassa kunnossa, joten jumpille on tarvetta. Tavoitteeksi voisikin ottaa taas kaksi lihaskuntotreeniä viikossa.


Viikonloppuna juoksin lyhyet ja rauhalliset lenkit pitkästä aikaa poluilla. Lauantaina 40 minuuttia (5,6 km) ja sunnuntaina koiran kanssa reilut puolituntia (4,6 km). Vartin jumppailin eilen lenkin jälkeen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti